اضافه شدن ۲۰ شاسی ایسوزو به امکانات آتش‌نشانی اصفهان

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تعداد ۲۰ شاسی ایسوزو جدید شامل ۸ تن و ۵.۲ تن خریداری شده و کاربری آنها متناسب‌سازی شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به ناوگان سازمان اضافه می‌شود.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کلانشهر اصفهان به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور روزانه با حوادث و رویدادهای مختلفی مواجه هستیم، حوزه عملیاتی این سازمان به دو بخش حریق و حوادث تقسیم شده تا امدادرسانی‌ها در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به روند توسعه تجهیزات و امکانات برای مقابله با حوادث در آتش نشانی اصفهان تصریح کرد: در سه سال اخیر همگام با عرضه تکنولوژی‌های روز دنیا اقدامات خوبی در سازمان آتش نشانی شده است و تعداد ۵۰ خودرو اطفائیه جدید به ناوگان سازمان اضافه شده و تعداد ۱۱ دستگاه خودروی مدرن تویوتا hilux مدل ۲۰۲۰ وارد این سازمان شده و در حال کاربری‌سازی و استقرار در ایستگاه‌ها است که در ایام نوروز دو دستگاه از این خودروها را در امداد و نجات کوهستان مستقر کردیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تعداد ۲۰ شاسی ایسوزو شامل ۸ تن و ۵.۲ تن جدید خریداری و کاربری آنها متناسب‌سازی شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به ناوگان سازمان اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد کاربری‌سازی هشت دستگاه شاسی اسکانیا فوق سنگین منعقد شده که دو دستگاه آن آماده بهره‌برداری و مابقی در حال آماده‌سازی است.

آتشپاد گلابی با اشاره به تجهیزات فردی در اختیار آتش نشانان اصفهان، اظهار کرد: از جمله این تجهیزات می‌توان هود فایر، چکمه، کامبی تولز، کلاه، دستکش حریق، اورشلوار حریق و نیم ست هیدرولیک مخصوص کاتر کردن (مورد استفاده در عملیات نجات)، ۷۰۰ مورد انواع خاموش کننده را نام برد.

وی با بیان اینکه شیرهای آتش نشانی (هیدرانت) برای تأمین آب مورد نیاز برای اطفای حریق و آبگیری تانکرهای خودروهای آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: در همه مناطق و محلات شهرداری اصفهان این شیرها نصب شده و به شبکه آبرسانی شهری وصل می‌شود و آب مورد نیاز آنها نیز از این سیستم آبرسانی تأمین می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: سازمان آتش نشانی اصفهان با برخورداری از نیروهای خدوم و ایثارگر و تجهیزات پیشرفته، توانایی و آمادگی کامل مقابله با حوادث احتمالی را دارد.

کد خبر 488149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.