جریان سوپر لیگ حاصل طمع مالکان آمریکایی باشگاه‌ها است/ واکنش لیورپولی‌ها قابل درک است

یک روزنامه نگار انگلیسی معتقد است چنانچه سایر تیم‌های لیگ جزیره تصمیم به تحریم شرکت‌کنندگان در سوپر لیگ برای شرکت در لیگ انگلیس بگیرند، هواداران این شش باشگاه نیز آن‌ها را تشویق خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انتشار بیانیه آغاز به کار رسمی سوپر لیگ اروپا از بامداد روز گذشته، فوتبال دنیا و اخبارش را کاملاً تحت تأثیر قرار داده است. حالا بسیاری از طرفداران فوتبال، باشگاه‌داران، مربیان، بازیکنان و حتی سیاست مداران نگران سرنوشتی هستند که شروع این تورنمنت سرتاپا اقتصادی برای فوتبال جهان مقدر خواهد کرد. واکنش‌های منفی به پروژه جدید دوازده غول اروپایی به رهبری پرز، نشان می‌دهد ایده برگزاری سوپر لیگ اصلاً به مذاق فوتبالی‌ها خوش نیامده است.

هوادران لیورپول شدیدترین واکنش‌ها را به تصمیم مدیران باشگاه‌شان در پیوستن به سوپر لیگ اروپا داشتند. آن‌ها که همواره از متعصب‌ترین طرفداران اروپایی به شمار می‌رفتند، گفته‌اند پرچم‌هایشان را از آن فیلد خارج کرده و در بنرهایی، این تصمیم را مرگ لیورپول نامیده‌اند. به علاوه حضور پنج تیم دیگر لیگ جزیره در این مسابقات نشان می‌دهد تصمیم و واکنش انگلیسی‌ها به این رویداد تا چه اندازه می‌تواند اهمیت داشته باشد.

جریانات سوپر لیگ حاصل طمع مالکان آمریکایی باشگاه‌ها است/ واکنش لیورپولی‌ها قابل درک است

این دنیا بیل شنکلی نیست!

در همین خصوص ریچارد بوکستون، سردبیر و خبرنگار معروف انگلیسی نزدیک به باشگاه لیورپول (یکی از دوازده باشگاه مؤسس سوپر لیگ) در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، گفت: این مسابقات هنوز آغاز نشده، اما با این وجود مشکلات زیادی را در فوتبال به وجود آورده است. این جریانات کاملاً به واسطه طمع صاحبان امریکایی باشگاه‌های لیگ جزیره ایجاد شده و همانطور که مشخص است، بازی فوتبال را نابود خواهد کرد.

این روزنامه‌نگار انگلیسی واکنش تند هواداران لیورپول را منطقی دانست و خاطرنشان کرد: قابل درک است که طرفداران لیورپول با تند خویی و مقاومتی متعصبانه به استقبال سوپر لیگ رفته‌اند. افرادی که قبلاً پرچم‌های هواداری را در آن فیلد می‌گذاشتند امروز به نشانه اعتراض آن پرچم‌ها را پایین می‌کشند! آن‌ها حالا پرچم‌هایی را بیرون استادیوم آویزان کرده‌اند و می‌گویند پیوستن به سوپر لیگ، مرگ باشگاه است.

جریانات سوپر لیگ حاصل طمع مالکان آمریکایی باشگاه‌ها است/ واکنش لیورپولی‌ها قابل درک است

او با اشاره به بیل شنکلی، مدیر مشهور و متحول کننده لیورپول در سال‌های دور اضافه کرد: این دنیایی است که بسیار با تصور و دیدی که بیل شنکلی داشت و طبق آن عمل می‌کرد، متفاوت است.

بوکستون در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است یوفا و لیگ جزیره با حاضران در سوپر لیگ به توافق برسند یا خیر؟ تصریح کرد: فکر نمی‌کنم اصلاً امکان توافقی دوباره با یوفا یا لیگ برتر انگلیس وجود داشته باشد. چهارده باشگاه دیگر انگلیسی باید تصمیم‌گیری کنند و هم‌اکنون در حال بررسی این هستند که اگر باشگاه‌های حاضر در سوپر لیگ را از شرکت در لیگ برتر تحریم کنند، چه عواقبی برایشان خواهد داشت. مسلماً اگر تصمیم به تحریم این باشگاه‌ها بگیرند، مردم و به ویژه هواداران شش باشگاه بزرگ انگلیس (حاضر در سوپر لیگ) آن‌ها را تشویق خواهند کرد!

کد خبر 488146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.