نگرانی از وقوع موج پنجم کرونا/ برگزاری ۴ انتخابات همزمان، با برنامه‌ریزی باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برگزاری چهار انتخابات همزمان می‌تواند موج چهارم کرونا را تبدیل به موج پنجم در دو ماه آینده کند لذا باید برای زمان و نحوه تبلیغات و هنگام رأی‌گیری، در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به وخیم شدن شرایط کرونایی کشور اظهار کرد: همانگونه که مستحضرید شرایط کرونایی به سرعت رو به وخامت است و تعداد بستری‌ها نسبت به پیک سال گذشته افزایش بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد عمدتاً در اردیبهشت ماه شاهد ماندگاری وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و در این شرایط هم قصد داریم چهار انتخابات را همزمان با هم برگزار کنیم که می‌تواند موج چهارم کرونا را تبدیل به موج پنجم در دو ماه آینده کند. لذا باید در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران برای زمان و نحوه تبلیغات و هنگام رأی‌گیری برنامه‌ریزی دقیق‌تری بشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته در سراسر کشور، کلانشهرها، مراکز استان‌ها و شهرهای پر جمعیت تا آنجا که من پیگیری کردم دو مشکل وجود دارد. یکی تعداد صندوق‌ها است که به نظر فقط قصد افزایش ۱۵ درصدی تعداد آن‌ها را دارند و من از شهرداری تهران تقاضا می‌کنم که به ستاد ملی مقابله با کرونا کمک کند تا تعداد صندوق‌ها در تهران را حداقل تا دو برابر افزایش دهیم که البته این امر نیاز به نیرو و فعالیت جدی دارد. در این راستا شنیده شده که داوطلب برای شرکت در روند رأی‌گیری هنوز به تعداد کافی وجود ندارد که این امر نگرانی‌هایی را برای تهران ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: می‌دانید که در انتخابات ریاست جمهوری تعداد نامزدها تک رقمی است اما در انتخابات شوراها تعداد نامزدها شش رقمی است به طوری که تنها در استان تهران پنج هزار نامزد برای انتخابات شورای شهر وجود دارد که بالغ بر ۸۰، ۹۰ درصد تأیید صلاحیت می‌شوند که اگر اینها تنها دو جلسه تبلیغات  انتخاباتی برگزار کنند یعنی در یک هفته ۱۰ هزار جلسه خواهیم داشت که قطعاً بیشتر هم خواهد بود که این موارد خود می‌تواند سبب ایجاد کانون شیوع کرونا شود و باید تمهیدات ویژه‌ای برای این منظور اندیشیده شود.

هاشمی گفت: امیدوارم جلسات ویژه‌ای در ارکان تصمیم‌گیری در خصوص نحوه برگزاری انتخابات تشکیل شود و البته امیدواریم تجربه موفق انتخابات شورایاری در تهران که به صورت الکترونیکی برگزار شد مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: ما امیدواریم وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران در کنار هم قرار گیرند و انتخاباتی را برگزار کنند که تبدیل به بحران بهداشتی در کشور و تهران نشود.

کد خبر 488129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.