مناسب‌سازی ۱۰۰ دستگاه تاکسی برای معلولان در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: طی سه سال گذشته ۱۰۰ دستگاه تاکسی جهت استفاده معلولان در این کلانشهر مناسب‌سازی شده است.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیش از ۵۰ دستگاه خودرو تاکسی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیک کرایه از طریق ۱۲۰۰ «من‌کارت» شخصی‌سازی شده و برای استفاده معلولان از این تاکسی‌ها، با تخفیف ۵۰ درصد سرویس دهی انجام می‌شود.

وی از نوسازی ۹۸۸ تاکسی فرسوده مشهد در سه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در راستای بهبود عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش بهره‌وری و ارائه خدمات مطلوب سفر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری مشهد در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: بر همین اساس در مجموع تعداد ۵۹۲ دستگاه تاکسی فرسوده در سال ۹۶، تعداد ۳۸ دستگاه تاکسی فرسوده در سال ۹۷ و تعداد ۴۷۵ دستگاه تاکسی فرسوده در سال ۹۹ نوسازی شده است.

وی با بیان این که در سه سال گذشته ۸۳۶ دستگاه تاکسی فرسوده نیز بدون جایگزینی اسقاط شده است، گفت: یکی از مشکلات تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، افزایش قیمت خودروها و ناتوانی آنها در تأمین هزینه نوسازی است از این رو با موافقت شورای شهر و در راستای کمک به تاکسیرانان جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده مقرر شد که ۱۴ درصد کارمزد تسهیلات بانکی نوسازی تاکسی از سوی شهرداری پرداخت شود.

کد خبر 488128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام خسته نباشین ویلچر را با صندلی تاکسی ست کردن؟