۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
زباله‌های ایذه جمع آوری نمی‌شود

شهردار ایذه گفت: از دو روز پیش با مخالفت مردم سرقنات و محله روضه الزهرا، دفن زباله در کوره‌های این منطقه نیز متوقف شده است و به همین دلیل جمع‌آوری زباله از خیابان‌های شهر نیز انجام نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، غلامحسین اسدی در این باره اظهار کرد: ۲۱ ماه پیش در پی به وجود آمدن تنش‌هایی در خصوص محل پیشین دفن زباله‌های شهری در سایت راسفند و اعتراض ساکنان مناطق همجوار این سایت، از تخلیه زباله در این سایت جلوگیری شد و از آن تاریخ تاکنون زباله‌های شهر در کوره‌های قدیمی اطراف قبرستان روضه زهرای ایذه دفن می‌شود.

وی افزود: از دو روز پیش با مخالفت مردم سرقنات و محله روضه الزهرا، دفن زباله در کوره‌های این منطقه نیز متوقف شده است و به همین دلیل جمع‌آوری زباله از خیابان‌های شهر نیز انجام نمی‌شود.

شهردار ایذه اضافه کرد: در این دو سال هرچه در توان داشتیم برای ساماندهی این وضعیت و جانمایی محلی برای دفن اصولی زباله‌ها انجام دادیم و اعلام آمادگی کردیم که با فروش یکی از زمین‌های در اختیار شهرداری تا مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث سایت دفن زباله اصولی هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه طبق قانون شهرداری فقط وظیفه دفن زباله را دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این مدت در هر جای شهرستان به دنبال مکانی برای احداث سایت زباله بودیم با مخالفت مردم مواجه شدیم، بالاخره این سایت باید در یکی از نقاط شهرستان ایجاد شود ولی هیچ جای مناسبی پیدا نمی‌کنیم.

اسدی ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه ادارات متولی بتوانیم هرچه زودتر این مسئله را رفع و زباله‌ها را در مکان جدیدی با رعایت تمام موارد بهداشتی و زیست محیطی رفع کنیم.

شهردار ایذه با عذرخواهی از مردم این شهر برای مشکل به وجود آمده، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای رفع این موضوع به کار خواهیم گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 488087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.