درختان پوسیده و خطرآفرین لاهیجان قطع می‌شود

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان گفت: درختان پوسیده و خطرآفرین این شهر فقط با تشخیص و مجوز کمیسیون ماده هفت شهرداری قطع می‌شود.

مهران دوستدار صنایع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته هرس درختان شهری لاهیجان توسط واحد فضای سبز شهرداری انجام شد و در این طرح با اولویت، شاخه‌های درختان آسیب‌رسان به سیم‌های برق فشار قوی و خانگی هرس شدند زیرا این درختان در شرایط نامناسب جوی باعث اتصال در سیم‌ها و قطعی برق می‌شوند.

وی افزود: تعداد ۲۸ اصله درخت کج و خطرآفرین در خیابان حاجی آباد به سمت میدان ابریشم، خیابان صیاد و سردار جنگل با احتمال سقوط و همچنین آسیب رساندن به پیاده رو وجود داشته که با اولویت بندی تاکنون هشت اصله از آنها قطع شده و تعدادی نیز با مجوز کمیسیون ماده هفت در آینده نزدیک قطع خواهد شد.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان خاطرنشان کرد: شهرداری با یک کارشناس کشاورزی که کارشناس دادگستری نیز هست، قرارداد همکاری امضا کرده تا درختان پوسیده، خطرآفرین یا درختانی که شهروندان درخواست قطع می‌دهند را با تشخیص و نظر کارشناسی او مجوز قطع را صادر کند.

دوستدار صنایع تاکید کرد: درختان پوسیده یا خطرآفرین شهر لاهیجان فقط با تشخیص و مجوز کمیسیون ماده هفت شهرداری قطع می‌شوند لذا از شهروندان درخواست می‌شود تا از هرس، زدن شاخه و برگ و قطع درختان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 488074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.