مخالفت بزرگان فوتبال جهان با سوپر لیگ اروپا

پس از این که ایده برگزاری سوپر لیگ فوتبال اروپا جنجال و سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرد، اکثر چهره های مطرح دنیای فوتبال نیز به این اتفاق واکنش منفی نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از صبح دیروز دوشنبه ۳۰ فروردین، جهان فوتبال درگیر جنگی عجیب شده است جدالی بین فیفا، یوفا سران کشورها و باشگاه‌های فوتبال اروپا که دنبال به‌دست آوردن حق خود هستند.

از دیروز دوازده باشگاه میلان، یووه، اینتر، رئال، بارسا، اتلتیکو، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام، رسماً تشکیل سوپر لیگ اروپا را اعلام کردند. البته باشگاه‌هایی مانند دورتموند، بایرن مونیخ، لایپزیگ، لئون و پاریسن ژرمن هم با حضور در سوپر لیگ مخالفت کردند.

طبق برآوردهای اولیه، سرمایه گذاری بانک آمریکایی JP Morgan (اسپانسر مالی سوپر لیگ) برای سوپر لیگ ۶ میلیارد یورو است. پس از این اتفاقات و در این بلبشو، تاتنهام مورینیو رو هم اخراج کرد. گویا این اتفاق به دلیل مخالفت مورینیو با حضور تاتنهام در سوپر لیگ بوده است.

این داستان، موافقان و مخالفان زیادی داشت و سر و صدای زیادی به پا کرد حتی کار به قدری جنجال برانگیز شد که پای مقامات ارشد سیاسی کشورها را هم به ماجرا باز کرد و چهره‌هایی مانند مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کردند "تمام قد" پشت فیفا و یوفا ایستاده‌اند.

چهره‌های مشهور زیادی با ایده‌ برگزاری سوپر لیگ اروپا مخالفت کردند. گری لینه کر گفت: "حس می‌کنم این طرح سوپر لیگ در حرص و طمع و مهملات خود می میرد."

از مخالفت بزرگان فوتبال جهان تا فردوسی پور با سوپر لیگ اروپا


ریو فردیناند اظهار کرد: "این اقدام اعلام جنگ به فوتبال است. ضد رقابتی بودن بر خلاف تمام چیزهایی است که در فوتبال وجود دارد. این انسان‌ها هیچ تصوری از فوتبال ندارند."

تونی کروس، هافبک رئال مادرید بیان کرد: "متاسفانه بازیکنان تصمیم گیرنده نیستند. ما فقط عروسک‌هایی در دستان فیفا و یوفا هستیم. اگر اتحادیه بازیکنان وجود داشت، ما جام باشگاه‌های جهان یا سوپرکاپ اسپانیا را در عربستان و قطر برگزار نمی‌کردیم. این رقابت‌ها به منظور سود مالی و همچنین فشار فیزیکی به بازیکنان طراحی شده‌اند. لازم نیست که همه چیز همیشه درباره پول باشد."

مسوت اوزیل، هافبک سابق رئال و آرسنال هم اینطور واکنش منفی خود را از برگزاری سوپر لیگ اروپا ابراز کرد: "کودکان در آرزوی قهرمانی در جام جهانی و لیگ قهرمانان بزرگ می‌شوند، نه سوپر لیگ. لذت مسابقات بزرگ این است که هر سال یک یا دو بار اتفاق می‌افتد و نه هر هفته، اوضاع سختی است."

هانسی فلیک، سرمربی تیم فوتبال بایرن مونیخ که با این تیم به تاریخ سازی ادامه می‌دهد هم گفت: "فکر نمی‌کنم سوپر لیگ اتفاق خوبی برای فوتبال اروپا باشد. من مخالف برگزاری این لیگ هستم. امیدوارم دست‌اندرکاران تجدید نظر کنند."

کارل هاینس رومنیگه، رئیس بایرن مونیخ هم اعلام کرد: "بایرن مونیخ در سوپر لیگ شرکت نخواهد کرد ما از اصلاحات لیگ قهرمانان پیروی می‌کنیم زیرا این گام درستی برای پیشرفت فوتبال اروپا است."

لوئیز فیگو ستاره پرتغالی و پر حاشیه سابق دنیای فوتبال که سابقه بازی برای هر دو غول فوتبال اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید را در کارنامه دارد، گفته است "این اقدام، یک حرکت حریصانه و بی‌رحمانه و فاجعه‌ای برای تیم‌های پایه، فوتبال زنان و جامعه فوتبال است."

از مخالفت بزرگان فوتبال جهان تا فردوسی پور با سوپر لیگ اروپا

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول هم با حالتی غمگین گفت: "به یاد داشته باشید مهم‌ترین قسمت یک باشگاه هوادارانش هستند. ما باید مطمئن شویم هیچ مسئله‌ای مقابل آنها نخواهد بود. بازیکنان ما هیچ اشتباهی را مرتکب نشده‌اند. ما می‌خواهیم به چمپیونزلیگ سال آینده صعود کنیم. ما به عنوان مربی و بازیکن هیچ نقشی در این مسائل نداشتیم. شخصاً هیچ مشکلی با لیگ قهرمانان ندارم. این واقعیت را دوست دارم که تیم‌هایی مثل وستهم می‌توانند شانس کسب سهمیه فصل آینده چمپیونزلیگ را داشته باشند. باید در زمان‌های سخت کنار یکدیگر باشیم. نظر من (در مورد ایده سوپر لیگ) تغییری نکرده است. من دیروز برای اولین بار اطلاعات جدید در این‌باره را شنیدم. هنوز هم اطلاعات کاملی در این باره ندارم اما می‌دانم مردم از این قضیه راضی نیستند. این چیزی است که حس می‌کنم. من دقیقاً نمی‌دانم چرا این ۱۲ باشگاه دست به این کار زدند. این فقط در مورد بازی‌های بیشتر است. بازی بیشتر، بازی بیشتر و پول بیشتر. همین. تمام."

در این میان عادل فردوسی پور مجری و تهیه کننده و گزارشگر محبوب سابق صدا و سیمای کشورمان هم‌ که یک لیورپولی متعصب است، نظر خودش در خصوص حواشی سوپر لیگ اروپا را مشابه با صحبت‌های یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول و این گونه بیان کرد: "من مخالف این طرح هستم و لذت فوتبال را از بین می‌برد. امیدوارم به نتیجه نرسند و زور فیفا و یوفا در این خصوص بیشتر باشد. شاید یکسری امتیاز به این ۱۲ باشگاه داده شود، ولی امیدوارم در نهایت حرف این باشگاه‌ها به کرسی بنشیند. "

حالا با همه تفاسیر، ۱۲ باشگاه سوپر لیگ قرارداد ۲۳ ساله خود را امضا کردند و رسماً وارد این رقابت‌ها شدند؛ هیچ راه برگشتی نیست و این لیگ از تابستان امسال شروع خواهد شد. تاریخ شروع "آگوست ۲۰۲۱" است و در تاریخ "۲۲ می" هم به پایان می‌رسد. این در حالی است که یک عضو از یوفا و یک عضو از سوپر لیگ میانجی‌گری کرده و با همدیگر صحبت و بحث می‌کنند تا ببینند به توافق می‌رسند یا خیر.

کد خبر 488071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.