ارتباط بین فعالیت بدنی و پیشگیری از سکته قلبی و مغزی چیست؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش سطح فعالیت بدنی، خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارشناسان معتقد هستند که فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر فعالیت بدنی بر بروز سکته قلبی و مغزی، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۸۸ هزار و ۳۲۰ فرد را ارزیابی کردند. این افراد تحت معاینه فیزیکی قرار گرفتند و پرسش‌نامه‌هایی در مورد تاریخچه پزشکی و سبک زندگی خود تکمیل کردند.

محققان افراد شرکت کننده در مطالعه را بر اساس سطح فعالیت بدنی به پنج گروه تقسیم کردند و وضعیت آن‌ها را به مدت هفت سال ارزیابی کردند. ۲۱ درصد افراد به فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت مبتلا بودند. میانگین سن این گروه از افراد ۵۵ سال بود. نتایج بررسی‌ها نشان داد کسانی که سطح فعالیت بدنی آن‌ها افزایش یافته بود در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت آنها تغییری نکرده بود، ۳۰ درصد کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شدند یا جان خود را بر اثر این بیماری‌ها از دست دادند.

میانگین سنی ۷۹ درصد از شرکت کنندگان دیگر که به فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت مبتلا نبودند ۴۳ سال بود. محققان متوجه شدند افرادی در این گروه که میزان فعالیت بدنی آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود ۴۰ درصد بیشتر از کسانی که سطح فعالیت آنها تغییری نکرده بود در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند یا جان خود را بر اثر این بیماری‌ها از دست دادند.

به گفته محققان، افراد باید به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی یا مغزی، فعالیت بدنی داشته باشند. به نظر می‌رسد که انجام حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در یک هفته و یا ترکیبی از هر دو، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 488067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.