نتانیاهو خواستار برگزاری انتخابات مستقیم برای تعیین نخست‌وزیر شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست مذاکرات مربوط به تشکیل ائتلاف با رهبر حزب "یمینا" خواستار برگزاری رای‌گیری مستقیم برای تعیین نخست‌وزیر شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از سایت النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه امروز، دوشنبه حزب خود، لیکود، به طور قطعی با درخواست نفتالی بنت، رئیس‌حزب "یمینا" مبنی بر اعطای نخست‌وزیری به او مخالفت کرد.

وی گفت: نیاز به انتخابات مستقیم داریم و کم خردی است که بنت نخست‌وزیر شود.

نتانیاهو حمایت خود را از پیشنهاد حزب " شاس" صهیونیستی ارتدکس برای برگزاری رأی‌گیری ویژه به منظور انتخاب مستقیم نخست‌وزیر جدید بابت اجتناب از سناریوی پنجمین انتخابات در اسرائیل ظرف دو سال اعلام کرد.

وی اظهار کرد: زمان کنونی "لحظه باور" نسبت به بنت است و یا باید حمایتش را از برگزاری رأی‌گیری جهت انتخاب مستقیم نخست‌وزیر اعلام کند یا به تلاشش برای تشکیل دولت چپ‌گرا با حزب " یش عتید" وابسته به لائیر لاپید و حزب کار اذعان کند.

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی ششم آوریل نتانیاهو را برای تشکیل دولت مکلف کرد.

در انتخابات اخیر حزب یمینا در مقایسه با ۳۰ کرسی لیکود هفت کرسی به دست آورد. اما حزب بنت امروز عنصری است که دو اردوگاه مخالفان و موافقان نتانیاهو نیاز به ائتلاف با این حزب و حمایتش دارند تا تلاش‌شان برای کسب اکثریت پارلمانی مطلوب جهت تشکیل دولت (۶۰ کرسی) تضمین شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 488031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.