اجرای ۲۰ طرح هوشمندسازی کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی

دبیر ستاد هوشمندسازی کشاورزی از اجرای ۲۰ طرح پایلوت در زمینه اینترنت اشیاء با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های آبیاری، مرغداری، دامداری، مزرعه، باغ و گلخانه هوشمند است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین فرازمند افزود: تکنولوژی آبیاری هوشمند که یک سیستم نرم افزاری است به تأیید سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رسیده و به زودی وارد عرصه می‌شود.

دبیر ستاد هوشمندسازی کشاورزی اظهار کرد: تکنولوژی‌های به کار رفته در هر یک از طرح‌های پایلوت هوشمندسازی در صورت مشخص شدن نتایج مثبت آن به معاونت‌های اجرایی برای ورود به عرصه از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی معرفی می‌شود.

وی استفاده از اینترنت اشیا را مهم‌ترین بخش کشاورزی هوشمند دانست و گفت: هدف ما در ستاد هوشمندسازی این است که کشاورزی به صورت دقیق و هوشمند انجام شود و از این رو برای ارتقای اینترنت اشیا تلاش می‌کنیم.

فرازمند تصریح کرد: استفاده از اینترنت اشیا در بخش کشاورزی به بهره برداران در تصمیم‌گیری در زمینه‌هایی همچون مقدار آبیاری و رطوبت و دمای مورد نیاز گیاه کمک می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پایش اطلاعات کشاورزی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، افزود: این مرکز، کل اطلاعات بخش کشاورزی را جمع‌آوری و روی آن تحلیل می‌کند و خروجی آن به زیر بخش‌های اجرایی اعلام می‌شود T مرکز پایش اطلاعات کشاورزی در نیمه نخست امسال راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 488024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.