درگیری و قتل ۳ جوان با چاقو و تبر

کشف محموله سلاح‌های غیرمجاز، دستگیری فروشندگان نشریات یک استاد، دستگیری شرور سابقه دار، انهدام باند زوج سارق و مالخر، بازداشت جاعل پلاک خودرو، قتل ۳ جوان و کلاهبرداری اینترنتی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب از کشف یک محموله جنگی شامل ۲۱ قبضه سلاح کلاش و هفت هزار فشنگ کلت کمری توسط سربازان امام زمان (عج) اداره اطلاعات در مرزهای خوزستان خبر داد.

احمد خادم سید الشهدا با بیان این خبر اظهار کرد: طی یک عملیات اطلاعاتی و غافلگیرانه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اداره اطلاعات، تیپ امام صادق (ع)، مرزبانی از یگان‌های تابعه و زیرمجموعه قرارگاه منطقه‌ای کربلا در مرز تعداد ۲۱ قبضه سلاح جنگی کلاش و هفت هزار عدد فشنگ کلت کمری در محدوده شلحه حاج حسین اروند کشف و ضبط شد.

وی افزود: پاسداران و سبزپوشان حریم راه ولایت و امامت با چشمی باز مصمم‌تر از همیشه در مرزهای ایران و به ویژه مرزهای خوزستان (جنوب غربی) به صورت شبانه روزی از امنیت کشور حراست می‌کنند.

دستگیری فروشندگان نشریات یک استاد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که نشریات هنری شاکی را بدون اجاره وی حراج کرده بود.

داوود معظمی اظهار کرد: خانمی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی نشریات هنری وی را منتشر و به فروش می‌رسانند و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به وی شده‌اند.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار کرد، بنده از اساتید هنر و مقالات هنری هستم و نشریات بسیار زیادی در عرصه آموزش به چاپ رسانده‌ام و متوجه شدم نشریات بنده در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاص متعددی با سوءاستفاده از نام، مجموعه‌های هنری بنده را در شبکه‌های اجتماعی می‌فروشند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات اولیه به دست آوردند، بیش از سه صفحه اینستاگرامی با بیش از ۳۵ هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعدادی از آثار هنری شاکی با مبالغ مختلفی در این صفحات به فروش می‌رسد.

دستگیری شرور سابقه‌دار

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری یک شرور سابقه دار خبر داد و گفت: از این فرد سه قبضه سلاح سرد کشف شد.

صادق قره باقری در تشریح جزئیات این خبر، افزود: در پی ایجاد مزاحمت، عربده کشی، رعب و وحشت در معابر عمومی توسط یک شرور سابقه دار به همراه تعدادی از همدستانش برای شهروندان، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مأموران انتظامی پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی هویت واقعی عامل اصلی مزاحمت و مخفیگاه وی در جنوب تهران، ادامه داد: مأموران انتظامی پس از هماهنگی‌های قضائی، روز گذشته متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر، از آن مکان سه قبضه سلاح سرد از نوع قمه کشف کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران اضافه کرد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی معترف و اظهار کرد، با همکاری نوچه‌هایش برای قدرت‌نمایی و شناخته شدن بیشتر در محل شرارت می‌کرده است.

انهدام باند زوج سارق و مال‌خر

فرمانده یگان امداد از دستگیری زنی که تجهیزات خودرویی سرقتی می‌فروخت خبر داد و گفت: این اموال توسط همسرش به سرقت رفته بود که در این رابطه سارق نیز دستگیر شد.

سلمان آدینه‌وند اظهار کرد: مأموران گشت انتظامی قرارگاه شرق در حین انجام مأموریت در محدوده خیابان "خاوران" به زنی که در حال فروش ۴ حلقه لاستیک به همراه رینگ به عابران بود مشکوک شدند.

وی با اشاره به اینکه این زن با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید این تجهیزات خودرویی را می‌فروخت، تصریح کرد: پس از استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد که خودروی پراید سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در سامانه پلیس دارد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران خاطرنشان کرد: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که حلقه‌های لاستیک نیز مستعمل بوده و متهم که چاره‌ای جز به اعتراف نداشت، معترف شد، لاستیک‌ها سرقتی بوده و توسط همسرش به سرقت رفته است.

بازداشت جاعل پلاک خودرو

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری راننده سمند در عملیات تعقیب و گریز خبر داد که پلاک انتظامی خودرو را تغییر داده بود.

کرم یوسفوند اظهار کرد: کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده خیابان "قزوین" به یک دستگاه خودرو سمند دارای راننده مظنون شده که با استعلام از مرکز پیام مشخص شد، خودرو فاقد سابقه بوده، اما پلاک مربوط به خودروی دوو می‌باشد.

وی اضافه کرد: افسر اکیپ با هماهنگی مرکز پیام و استفاده از علائم هشدار دهنده مانند آژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو فوق دستور توقف داد، اما راننده خودرو پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره‌آمیز به سمت باغ خزانه متواری و در حین فرار به صورت عمد برای مسدود کردن خیابان به چندین دستگاه خودروی در حال حرکت و پارک شده ایجاد خسارت و با ترمزهای ناگهانی به سمت خودروی سازمانی حمله‌ور شده که با مهارت راننده واحد گشت این امر میسر نمی‌شود.

قتل ۳ جوان با چاقو و تبر

رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: شب گذشته بر اثر درگیری در نظام آباد پایتخت، سه جوان با ضربات تبر و چاقو به قتل رسیدند که یک نفر در این رابطه دستگیر و تحقیقات پلیس در باره علت درگیری ادامه دارد.

وی ادامه داد: بین چندین نفر در محله نظام آباد درگیری شدید به وجود آمد که در پی آن، مأموران پلیس در محل حاضر شدند و مشخص شد نزاع بین سه مرد جوان و ۲ نفر دیگر که با یک خودرو نیسان در کنار معبر در حال گل فروشی بودند، روی داده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در این درگیری سه مرد جوان (یکی از طرف‌های نزاع کننده) با ضربات چاقو و تبر از سوی دو سرنشین نیسان، مورد حمله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شدند اما هر سه به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و پس از این نزاع متهمان به سرعت از محل متواری شدند، اما یکی از آنها توسط مأموران پلیس بازداشت شد.

به دام افتادن کلاهبردار اینترنتی

رئیس پلیس فناوری تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی یزد گفت: شخصی که از طریق نرم‌افزار (اپلیکیشن) رسیدساز جعلی اقدام به یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری از یکی شهروندان استان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

مرتضی ابوطالبی افزود: مرد جوانی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه موتور سنگین در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفت.

وی افزود: خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شد، مدعی می‌شود که وجه کالا معادل یادشده از طریق برنامه آپ به حساب فروشنده واریز کرد و در نهایت کالای موردنظر پس از نوشتن قولنامه تحویل می‌گیرد ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشد.‌

کد خبر 488014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.