مصوبه محدوده بافت تاریخی قم برای مردم مشکل‌ساز شده است

سخنگوی شورای شهر قم گفت: شهرداری به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز در محدوده ۴۸ هکتاری پردیسان که حق مردم قم است نخواهد داد و یک پروانه هم در این محدوده صادر نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، محمود مسگری امروز (دوشنبه) در نشست مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب استان قم با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم اظهار کرد: شورای پنجم از جهات مختلف بسترساز اقدامات خوبی در شهر قم بوده، البته نقص‌هایی نیز متوجه این دوره شورا هست که باید با تکیه بر متخصصان حوزه‌های مختلف شهری در دوره‌های آینده برطرف شود.

وی با اذعان شرایط سخت کاری مدیریت شهری به دلیل تناقض‌ها و مسائل موازی‌کاری که در نهادهای مختلف وجود دارد تصریح کرد: به سبب اینکه مدیریت یکپارچه شهری در کشور پیاده‌سازی نشده با وجود اینکه شهروندان تمام کم و کاستی‌ها را از دید مدیریت شهری و شهرداری می‌بینند، اما همه مسائل در حیطه اختیارات شهرداری نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مسائلی که شورا و شهرداری در قم با آن دست‌به گریبان هستند گفت: یکی از نمونه‌های بارز این مساله همین مصوبه بافت تاریخی شهر قم است؛ شورای عالی معماری و شهرسازی براساس نقشه‌های چند دهه قبل اقدام به فریز پهنه‌ای بیش از ۳۰۰ هکتار از مساحت مرکز شهر کرده در حالی که چند لکه در این محدوده جزو فضاهای تاریخی است و همین امر برای مردم مشکل‌ساز شده است.

مسگری افزود: این کار شورای عالی معماری نوعی بی عدالتی را در این محدوده ایجاد کرده است؛ قبل از تصویب این محدوده به عنوان بافت تاریخی پلاک‌های زیادی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و طبق طرح تفضیلی تا پنج طبقه و بیشتر هم ساخت و ساز شده است، اما به یکباره با تعیین این محدوده پلاک کناری همین ساختمان اجازه ساخت بیش از یک طبقه ندارد.

سخنگوی شورای شهر قم گفت: شهروندان در مراجعه به شورا و شهرداری این مساله را از چشم مدیریت شهری می‌بینند در حالی که ما هیچ اختیاری در این زمینه نداشته‌ایم و بارها هم اعتراض کرده‌ایم و مدیریت استان و مجموعه دولت باید این بی‌عدالتی را رفع کنند.

کد خبر 488003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.