رونق دوباره بازار مسکن با عرضه وام ۴۵۰ میلیون تومانی

رئیس کانون سراسرس انبوه سازان گفت: در پی افزایش وام ساخت مسکن تا۴۵۰ میلیون تومان، واریز درآمد مالیاتی خانه‌های خالی به صندوق تامین مسکن و اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن، رونق به بازار مسکن بازگشته و عقب ماندگی تولید مسکن جبران خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ایرج رهبر درباره افزایش وام ساخت مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان اظهار کرد: عملیاتی شدن این اقدام مثبت می‌تواند عقب ماندگی در حوزه ساخت مسکن را جبران کند و به امر تولید مسکن کمک کند.

وی اضافه کرد: این وام همچنین با انتقال به خریدار می‌تواند باعث افزایش توان خریدار شود، البته باید توجه داشت که سود این وام ۱۸ درصد است که ماهیانه بیش از ۶ میلیون تومان اقساط آن است و ممکن است خریدار توان پرداخت اقساط آن را نداشته باشد.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن با بیان اینکه کمک به سازنده همزمان با افزایش توان خریدار می‌تواند بازار مسکن را از رکود در ساخت و خرید و فروش خارج کند، گفت: برنامه‌های جدید دولت و مجلس برای سال جدید امید آفرین است و امکان اصلاح بازار مسکن وجود دارد.

به گفته رهبر، طرح مسکن ملی، اتمام مسکن مهر، اجرای مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی همه می‌تواند تا حد زیادی موجب تولید و عرضه مسکن و ایجاد تعادل در بازار متلاطم مسکن شوند.

وی گفت: مصوبه جهش تولید مسکن نیز در صورت تصویب نهایی و ابلاغ، بندهای بسیار خوبی برای کمک به حمایت از تولید مسکن دارد. اینکه دولت تلاش دارد ۲۰ درصد تسهیلات کلی از سوی نظام بانکی به امر مسکن اختصاص یابد در رونق تولید مسکن و کمک به خانه دار شدن جامعه هدف مؤثر است.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن با بیان اینکه سالیانه به تولید یک میلیون واحد مسکونی نیازمندیم گفت: عقب ماندگی در سال‌های گذشته در امر تولید مسکن باعث جا ماندن جامعه هدف از خانه دار شدن شده است، مشوق و مصوبات حمایتی لازم است تا هم تولید مسکن ملی و هم ساخت مسکن توسط بخش خصوصی سرعت گیرد.

به گفته رهبر، اینکه قرار است درآمد اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لوکس به صندوق تأمین مسکن واریز و هزینه تولید مسکن شود، می‌تواند تعادل را به بازار مسکن بازگرداند.

وی پیش بینی کرد: در صورت عملیاتی شدن اعطای وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت، واریز درآمد مالیاتی خانه‌های خالی به صندوق تأمین مسکن و اختصاص ۲۰ درصدی تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن، امسال سال خوبی را برای بخش مسکن داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، بانک مسکن در سال‌جاری برای کمک به رونق تولید مسکن برای انبوه‌سازانی که جز مشتریان بانک هستند و رسوب حساب بانک برای آن‌ها حداقل ۱۰ درصد است تسهیلات را افزایش داده است.

بانک تخصصی بخش مسکن به مشتری‌های فعال بانک که انبوه‌ساز هستند به شرط انجام ساخت‌وساز با استفاده از فناوری‌های نو در شهر تهران، تمامی کلانشهرها، شهرهای بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می‌کند.

این رقم برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 487994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.