بورس امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۰.۵۶۰ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۱ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۳۰ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۸.۰۹۳ واحدی به سطح ۱.۲۱۶.۷۰۲ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۴۳۱.۷۵۰ واحدی در سطح ۴۳۲.۴۵۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۰.۶۶ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱۷ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۰.۵۶۰ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۱ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با کاهش ۴۰ واحدی به سطح ۱۷.۷۸۰و احد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۴۱۰.۰۹۷ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۷۳۱ میلیون برگه سهم بود.

امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به روز گذشته تقریباً یک رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند و امید است که این روند بهبود یابد، فردا جلسه سران قوا با محوریت بازار سرمایه برگزار می‌شود که چشم‌ها به این جلسه و توافقات است که ببینیم چه نتیجه‌ای برای بازار سرمایه دارد، امروز هم بازار با افت ارزش رو به رو شد اما شاهد جمع شدن صفوف فروش بسیاری از نمادهای بزرگ بازار بودیم به طوری که این سهم‌ها به تعادل نسبی رسید. امید است روزهای آتی شاهد وضعیت بهتری در بورس باشیم.

لغو دستورالعمل گره معاملاتی

هیأت مدیره سازمان بورس اعلام کرد: اجرای مصوبه اصلاح دستورالعمل رفع گره معاملاتی هیأت مدیره سازمان با احترام به نظر فعالان و به منظور رفع دغدغه‌های سهامداران متوقف شد. با توجه به ابراز نگرانی فعالین بازار در خصوص اجرای مصوبه اصلاح دستورالعمل رفع گره معاملاتی؛ هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با احترام به نظر فعالان و به منظور رفع دغدغه‌های سهامداران اجرای مصوبه مذکور را متوقف کرد.

۲۰۰ کد حقوقی عامل ریزش بازار، جزای متخلفین چیست؟

قاضی زاده هاشمی: ۲۰۰ کد حقوقی بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بورس خارج کردند نایب رئیس مجلس: «طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان توسط ۲۰۰ کد حقوقی در اوج شاخص بورس از بازار خارج شده است. از اهتمام رئیس دادسرای جرایم اقتصادی و بازپرس پرونده برای تسریع در رسیدگی به تخلفات این پرونده تشکر می‌کنم.» بسیار ناراحت کننده است که زمانی که مردم به بازار سرمایه درحال دعوت شدن هستند از طرف دیگر فروش سنگین حقوقی‌ها اتفاق می‌افتد.!!

اطمینان قالیباف به مردم در خصوص بهبود وضعیت بازار سرمایه، آیا رئیس مجلس کاری می‌تواند انجام دهد؟ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته (یکشنبه ۲۹ فروردین) گفت: از آنجا که بورس موضوع مهمی است، با اولویت در دستور اولین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا است رئیس مجلس افزود: به همه همکاران و مردم عزیز اطمینان می‌دهم که همه سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم با اخذ تصمیماتی به این حوزه کمک کرده و نگرانی سهامداران بازار سرمایه و بورس را برطرف کنیم.

درآمد ۱۸ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات بورس؛ ۴۴۳ درصد رشد در یک سال

دولت در سال ۹۹ از نقل‌وانتقال سهام در بورس ۱۷ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کرده که این میزان نسبت به درآمد مالیاتی ۳ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومانی سال ۹۸ رشد ۴۴۳ درصدی را نشان می‌دهد. به قول استاد فراهانی عزیز می‌گوید این بازار ۷۰ درصدش دولتی هست پس باید دولت هم از این بازار حمایت کند، وقتی چنین حجمی از مالیات از سهامداران گرفته می‌شود باید به سهامداران نیز کمک شود.

سیگنال‌های مثبت از مذاکرات وین؛ لغو تحریم‌های بانکی، آیا گروه بانکی به مدار صعود باز خواهد گشت؟

دو طرف مذاکرات از مواضعی که قبلاً اتخاذ کردند، عدول کرده و به نوعی انعطاف‌پذیر شده‌اند. سخنان اخیر بایدن نیز نشان می‌دهد که آمریکا در این مورد نیز نرم شده است. به نظر می‌رسد یک نقشه راه مناسب و منطقی برای هر دو طرف طراحی شده و بر اساس آن مذاکرات در جریان است تا در نهایت یک توافق اولیه و جامع بین دو طرف حاصل شود. بدین ترتیب در گام اول احتمالاً آمریکا تحریم‌های فروش نفت و انتقالات پولی و بانکی را رفع خواهد کرد تا ایران بتواند پول حاصل از فروش نفت خود را به داخل بیاورد، از سوی دیگر نیز ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی و ۲۰ درصدی خود را متوقف کرده و تنها غنی‌سازی ۵ درصدی را به مانند گذشته، از سر خواهد گرفت.

بورس امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تلاش هلدینگ خلیج فارس برای بهبود وضعیت بازار سرمایه / مدبران اقتصاد ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق اجاره منتشر می‌کند.

مدیرعامل شرکت مدبران اقتصاد از ارسال تقاضای این شرکت برای انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق اجاره به منظور خرید سهام بر پایه سهام پتروشیمی نوری به سازمان بورس خبر داد.

معاملات بورس کالا

۱۲۰ هزار تن ورق گرم در قیمت ۱۷۰،۴۵۷ ریال عرضه شد که قیمت پایه امروز نسبت به قیمت پایه قبلی تغییری نداشته در حالی که تا قیمت ۱۹۹،۹۹۹ ریال رقابت شد که ۱۰.۶ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبلی می‌باشد. در جریان معاملات امروز تمام محصول عرضه شده با میانگین قیمت ۱۹۳،۴۱۶ ریال مچ شد. قیمت پایانی امروز ۶.۹ درصد از قیمت پایانی عرضه قبلی بالاتر است. در معاملات امروز مبارکه در بورس کالا، نرخ ورق گرم در حدود ۹۰۰ دلار است که رشد مطلوب قیمت ورق تولیدی شرکت هم راستا با قیمت‌های جهانی را نشان می‌دهد. ورق گرم CIS در هفته گذشته ۹۰۵ دلار معامله شده است.

شروط عرضه محصولات ایران خودرو و سایپا در بورس کالا اصلاح و تعیین شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: طبق پیشنهاد کمیسیون مقرر است اگر بازار خودرو با عدم تعادل مواجه و تقاضا به تشخیص شورای رقابت بیشتر از عرضه باشد، خودروسازان اقدام به عرضه محصولات فقط از طریق بورس کالا و با قیمت‌های اعلامی شورای رقابت کنند. همچنین شورای رقابت مکلف است قیمت مبنا مورد استفاده در قیمت گذاری نهایی خودروهای مشمول این ماده را مستقیماً بر مبنای محاسبه قیمت تمام شده در همان سال با لحاظ هزینه‌های تحقیق و توسعه، هزینه‌های مالی موضوع تبصره ۲ ماده (۹ مکرر) و هزینه‌های مالی تولید با تأیید حسابرس رسمی در قیمت تمام شده اعمال و تصویب کند. مابه‌التفاوت حاصله از قیمت مصوب شورای رقابت و فروش خودروها در بورس کالا هم به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل واریز و در اختیار ستاد نهضت قطعه‌سازی متشکل از ۵ عضو از وزارت صنعت، معاونت علمی ریاست جمهوری، شورای رقابت، شورای عالی عتف و انجمن قطعه سازان قرار گیرد. درصد از این منابع هم برای توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت خرید داخل و جایگزینی خودروهای فرسوده و ۷۰ درصد باقی مانده به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با ترتیب اولویت طرح‌های افزایش شمارگان تولید خودروهای مشمول این ماده، اعطای مشوق‌های صادراتی، طرح‌های اعلامی خودروسازان به منظور کاهش وابستگی به واردات قطعات خودرو صرف می‌شود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار

بورس امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 487972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.