نیاز مبرم بیمارستان داران به اکسیژن/ با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران با اشاره به کمبود نیروی انسانی، گفت: بیمارستان با کمبود اکسیژن روبه‌رو بود که با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با تهیه تانکر ۴ تنی اکسیژن و نصب آن مشکل تا حدودی برطرف شد، اما در حال حاضر اکسیژن بیمارستان در حال تمام شدن است و جوابگوی نیاز این حجم بیماران نیست.

مهدی ابن‌النصیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نیازها و کمبودهای بیمارستان شهید رجایی داران، اظهار کرد: ظرفیت این بیمارستان ۵۶ تخت است که جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و از ۱۴ فروردین این تخت‌ها پر شده است، اما به دلیل بالا بودن مراجعات و افزایش آمار مبتلایان به کرونا ظرفیت بیمارستان به ۱۱۰ تخت افزایش یافت تا بتوانیم به تمام بیماران خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت ۱۱۰ تختخوابی هم ۲۰ فروردین پر شد و در حال حاضر ظرفیت بیمارستان تکمیل است و بیماران را در اورژانس نگه می‌داریم و اکسیژن‌تراپی آن‌ها را انجام می‌دهیم تا زمانی که تختی خالی شود و بتوانیم بیماران را به بخش انتقال دهیم.

اکثر موارد ابتلا به کرونا ویروس، خانوادگی است

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران خاطرنشان کرد: در حال حاضر نوع انگلیسی کرونا ویروس به نوع غالب تبدیل شده است که دوره نهفتگی کوتاه و واگیر شدیدی دارد و باعث مراجعه افراد به صورت خانوادگی شده است همچنین بیمارستان با کمبود اکسیژن روبه‌رو بود که با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با تهیه تانکر ۴ تنی اکسیژن و نصب آن مشکل تا حدودی برطرف شد، اما در حال حاضر اکسیژن بیمارستان در حال تمام شدن است و جوابگوی نیاز این حجم بیمار نیست و همچنان نیاز مبرم به اکسیژن داریم، اما در بحث دارویی مشکلی نداریم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در غرب استان اصفهان، تصریح کرد: به نیروی انسانی در زمینه نیروی خدماتی، پرستار و کمک پرستار نیاز داریم که امیدواریم با پیگیری‌های لازم حل شود، حدود ۲۰ پرستار و ۱۰ کمک پرستار نیاز داریم و در حال حاضر دو متخصص داخلی و یک متخصص بیهوشی در آی‌سی‌یو فعالیت می‌کنند.

تجهیز ورزشگاه برای بیماران مبتلا به کرونا

ابن‌النصیر با توضیح این که در حال حاضر ۱۲ تخت آی‌سی‌یو داریم، اضافه کرد: این تعداد تخت آی‌سی‌یو قابل ارتقا به ۱۶ تخت است، در صورتی که نیروی پرستاری ما تأمین شود، این چند تخت هم اضافه می‌شود، در حال حاضر حدود ۱۰ بیمار در آی‌سی‌یو داریم و دانشگاه علوم پزشکی هم با درخواست تأمین تخت آی‌سی‌یو موافقت کرده و پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد و اگر این چنین نبود با فاجعه انسانی عظیمی روبه‌رو می‌شدیم، طی چند روز آینده هم برای جذب نیرو فراخوان می‌زنیم.

وی با تاکید بر این که شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ در غرب استان بحرانی است، اظهار کرد: با توجه به این شرایط، ورزشگاهی که کنار بیمارستان شهید رجایی داران است را برای بستری بیماران تجهیز می‌کنیم که دارای ۳۰ تخت است و برای بیمارانی که حال خوبی دارند و تنها نیاز به اکسیژن دارند و می‌توانند از خودشان مراقبت کنند اختصاص خواهد یافت.

بستری روزانه ۲۵ بیمار در بیمارستان داران

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران خاطرنشان کرد: دستگاه تنفسی پرتابل کمک کننده است و اگر باشد خیلی بهتر است، اما کارایی آن به اندازه دستگاه‌های تنفسی ثابت نیست، دانشگاه سه دستگاه تنفسی ثابت را به بیمارستان شهید رجایی داران اختصاص داده، اما این تعداد برای بیماران کافی نیست.

وی در خصوص آمار روزانه بستری در بیمارستان شهید رجایی داران، افزود: روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ بیمار ورودی به بیمارستان داریم که بستری می‌شوند و حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ بیمار نیز به اورژانس مراجعه می‌کنند و روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ بیمار هم ترخیص می‌شوند.

وی با اشاره به میانگین سنی بیماران مبتلا به کرونا ویروس در غرب استان اصفهان، تصریح کرد: بیماران کرونایی ما از ۲۰ ساله تا ۹۰ ساله هستند و در روزهای اول این پیک یک نوزاد هفت ماهه و حتی کودک ۱۱ ساله هم داشتیم، همه زنان باردار مبتلا به کرونا ویروس را به بیمارستان الزهرا(س) منتقل می‌کنیم که در هفته پیش حدود ۴ مادر باردار و دو کودک داشتیم که به آنجا منتقل شدند.

تجهیز بیمارستان داران به سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایسی

ابن‌النصیر با بیان این که باید به بیماران غیرکرونایی نیز خدمات لازم را ارائه دهیم، ادامه داد: یک قسمت بیمارستان به خدمات غیرکرونایی از جمله بخش زایشگاه و موارد اورژانسی اختصاص یافته و به بیمارستان چادگان اعزامی نداشتیم و همه بیماران که حدود ۲۰۰ بیمار هستند در بیمارستان داران نگهداری می‌شوند و طی چند روز گذشته تنها یک بیمار با مشکل قلبی و ریوی به بیمارستان شهید چمران اصفهان اعزام شد.

وی با بیان این که تست رپید تنها توسط شبکه بهداشت انجام می‌شود، گفت: تست‌های کرونا را در بیمارستان می‌گیریم و برای دریافت نتیجه، تست‌ها را به مرکز بهداشت ارسال می‌کنیم، در شرایط سرپایی شبکه بهداشت تست کرونا را انجام می‌دهد همچنین یک دستگاه سی‌تی‌اسکن هم به بیمارستان آورده شد چرا که در گذشته سی‌تی‌اسکن موجود تک اسلایس بود و دستگاه جدید ۱۶ اسلایسی است و کاری که دو ماه زمان می‌برد را طی ۱۰ روز انجام دادیم.

واکسینه شدن ۸۵ درصد کادر درمان بیمارستان شهید رجایی

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران با توضیح این که در حال حاضر حدود ۸۵ درصد کادر بیمارستان واکسینه شدند، اضافه کرد: ایمنی با واکسن بعد از ۴۵ روز انجام می‌شود و اگر برخی کادر درمان به کرونا مبتلا شدند در زمان نقاهت این بیماری را گرفتند، حدود ۱۲ نفر از کادر درمان به کرونا ویروس مبتلا شدند و تاکنون مورد فوتی نداشتیم، اما دو نفر از کادر درمان شرایط خوبی ندارند و یکی از آن‌ها در آی‌سی‌یو و دیگری در بخش بستری است.

همراهان بیماران زحمت کادر درمان را بیشتر می‌کنند

وی با تاکید بر این که افراد باید دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا را بیش از پیش رعایت کنند، اظهار کرد: از مردم انتظار داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشت فردی را انجام دهند همچنین درخواست داریم همراهان بیماران مشکلات ما را بیشتر نکنند و به خاطر ملاقات به بیمارستان مراجعه نکنند چرا که زحمت کادر درمان را بیشتر خواهند کرد، اطمینان خاطر داشته باشید که کادر درمان بیمارستان برای کمک به بیماران تلاش می‌کنند.

کد خبر 487968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.