تردد شبانه در قزوین ۱۱ درصد کاهش یافت

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از کاهش ۱۱ درصدی تردد شبانه در این شهر طی قرنطینه هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: در پی اعمال محدودیت‌های قرنطینه اخیر در هفته گذشته، میزان تردد شبانه در شهر قزوین ۶/۱۱ (یازده و شش دهم) درصد نسبت به هفته پیش از آن کاهش یافت.

وی افزود: بر اساس این آمار ۵/۱۴ (چهارده و نیم) درصد کاهش در راه‌های عبوری نظیر بلوار شهید سلیمانی، شهید بهشتی و شهید باهنر بود و ۶/۸ (هشت و شش دهم) درصد کاهش در ترددهای مرکز شهر اتفاق افتاده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه در این مدت ترددهای کل روز ۹/۴ (چهار و نه دهم) درصد کاهش یافت، اضافه کرد: ۳/۵ (پنج و سه دهم) درصد کاهش در راه‌های عبوری و ۲/۴ (چهار و دو دهم) درصد کاهش در مرکز شهر رخ داد.

به گفته زرآبادی‌پور مقایسه هفته گذشته با مدت مشابه سال ۹۹ نشان می‌دهد تردد شبانه در شهر قزوین حدود ۵/۳۳ (سی و سه و نیم) درصد کاهش داشته است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: در راه‌های عبوری ۲/۲۴ (بیست و چهار و دو دهم) درصد کاهش تردد و در مرکز شهر ۸/۴۲ (چهل و دو و هشت دهم) درصد کاهش رخ داده است.

زرآبادی‌پور اظهار کرد: بر اساس همین مقایسه، تردد روزانه در شهر طی هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل حتی با افزایش نیز همراه بوده به طوری که ۳/۴ (چهار و سه دهم) درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان افزایش تردد روزانه در راه‌های عبوری ۶۷/۳ (سه و شصت و هفت صدم) درصد و در مرکز شهر ۹۶/۴ (چهار و نود و شش صدم) درصد بوده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه سال گذشته با اجرای قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها مردم به واقع همراهی کردند، ادامه داد: سال گذشته همین امر منجر به کاهش ترددها شد؛ اما امسال نسبت به سال گذشته حتی با افزایش تردد روزانه نیز روبه‌رو هستیم.

وی اضافه کرد: گرچه هفته قبل نسبت به هفته پیش از آن کاهش تردد داشته‌ایم، اما به اندازه کاهش تردد در مدت مشابه سال قبل نبوده است و در واقع می‌توان گفت که اثرگذاری محدودیت‌ها منوط به همراهی مردم و کاهش ترددهای آنان است.

کد خبر 487954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.