نقاط حادثه‌خیز هورامان تخت با ۳۰ میلیارد ریال رفع می‌شود

شهردار هورامان گفت: ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ستاد مدیریت بحران کشور به شهرداری هورامان تخت برای رفع مشکلات عمرانی و رفع نقاط حادثه‌خیز اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا، رمان شهبازی اظهار کرد: در راستای پیگیری مشکلات مالی شهرداری هورامان و رفع نقاط حادثه خیز در این شهر تاریخی و گردشگری جلسه‌ای با رئیس ستاد مدیریت بحران کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مهمترین مشکلات و کمبودهای شهرداری هورامان مطرح و باتوجه به وضعیت شهر هورامان که در مرحله ثبت جهانی قرار دارد ستاد مدیریت بحران کشور بر لزوم اختصاص اعتبارات ویژه به شهرداری این شهر تاکید و مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری اختصاص یافت.

شهردار هورامان یادآور شد: اعتبار تخصیص یافته با توجه به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی شهر هورامان تخت و در راستای رفع مشکلات عمرانی و رفع نقاط حادثه خیز از جمله خطر ریزش کوه در ضلع شمالی شهر مشرف به خیابان امام خمینی (ره) است که توسط شهرداری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در ابتدای امسال از شهر هورامان تخت بازدید کرده و از نزدیک با وضعیت منطقه و مشکلات و کمبودهای این منطقه به ویژه شهرداری هورامان تخت آشنا شده و وعده پیگیری مشکلات این منطقه را داده بود.

شهبازی در خصوص زمان واریز و نحوه تخصیص این میزان اعتبار گفت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده موضوع توسط سازمان مدیریت بحران نهایی شده است و نامه آن توسط وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شد و به محض واریز این اعتبار شهرداری هورامان تخت اقدام لازم در راستای هزینه کرد آن به منظور آبادانی شهر و خدمت به مردم منطقه را به کار خواهد گرفت.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 487953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.