بهره‌گیری از نیروهای وظیفه برای تامین نیروی پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با پیگیری‌های شده و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا، مجوز جذب و بکارگیری کارکنان وظیفه واجد شرایط در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی صادر شد.

به گزارش ایمنا، علی قربانی اظهار کرد: این مجوز برای دو سال دارای اعتبار است و طی آن امکان جذب سالانه حداکثر ۲۰۰ نفر از مشمولین واجد شرایط دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی فراهم شده است.

وی در خصوص شرایط متقاضیان و نحوه اقدام آنان گفت: شیوه نامه جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که حاوی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، وظایف نیروهای امریه، نحوه جذب و وضعیت اداری و پرسنلی آنها است به معاونان امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ شده است لذا متقاضیان جهت اطلاع از مفاد این شیوه نامه می‌توانند به دهیاری‌های دارای پایگاه آتش نشانی مراجعه کنند.

معاون امور دهیاری‌ها در خصوص اهم شرایط متقاضیان خدمت در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی گفت: متقاضیان باید فاقد غیبت از خدمت وظیفه بوده و ضمن برخورداری از آمادگی جسمانی و روانی مناسب، علاقمند به انجام عملیات‌های آتش‌نشانی و امداد نجات باشند.

وی تاکید کرد: در این موضوع اولویت با مشمولینی است که دارای رشته‌های تحصیلی فنی و مرتبط با خدمات ایمنی و امداد و نجات بوده و در روستاهای تحت پوشش یکی از پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی ساکن باشند.

قربانی خاطرنشان کرد: مجوز قبلی برای جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ بود که طی آن بالغ بر ۴۵۰ نیروی امریه واجد شرایط در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و به کارگیری شدند که اغلب آنها هم اکنون دوره خدمت وظیفه شان به اتمام رسیده است که باید برای جلوگیری از ایجاد نقصان در فعالیت‌های پایگاه‌های آتش نشانی روستایی سریعاً با نیروهای جدید جایگزین شوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، قربانی ابراز امیدواری کرد: با توجه به وجود بیش از ۹۰۰ پایگاه آتش‌نشانی روستایی در سطح کشور با همکاری مؤثر استانداری‌ها بهره برداری بهینه و مفیدی از این ظرفیت صورت گرفته و گام مطلوبی در جهت بهبود وضعیت ارائه خدمات ایمنی و اطفا حریق در روستاها برداشته شود.

کد خبر 487948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.