برگزاری مراسم در آرامستان کرج ممنوع است

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای زیارت اهل قبور خود بیشتر از سه الی چهار دقیقه زمان نگذارند و به خواندن فاتحه‌ای بسنده کنند تا شاهد بروز تجمعات در آرامستان نباشیم چون اگر این اتفاق بیفتد چاره‌ای جز بستن درهای این مجموعه نداریم.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا عسگری اظهار کرد: با قرمز شدن وضعیت استان البرز در پیک چهارم کرونا، برگزاری مراسم عزاداری در آرامستان‌های استان ممنوع شده است.

وی ادامه داد: از همشهریان تقاضا داریم با حداقل نفرات برای بدرقه عزیزان خود به خانه آخرت در آرامستان بهشت سکینه (س) حضور یابند و به همراهی بستگان درجه یک اکتفا کنند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با بیان این که در این شرایط حضور بستگان درجه در مراسم تدفین هم خطرآفرین است، گفت: از بستگان نزدیک متوفیان تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت خودشان هم که شده با عزیز خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن وداع کنند.

وی در پاسخ به این که آیا درهای آرامستان بهشت سکینه (س) روی ورود مردم بسته است؟ گفت: با توجه به فضای باز حدود ۸۰ هکتاری این آرامستان، ممنوعیتی در خصوص زیارت اهل قبور ابلاغ نشده است.

عسگری افزود: به شهروندان توصیه می‌شود برای زیارت اهل قبور خود بیشتر از سه الی چهار دقیقه زمان نگذارند و به خواندن فاتحه‌ای بسنده کنند تا شاهد بروز تجمعات در آرامستان نباشیم چون اگر این اتفاق بیفتد چاره‌ای جز بستن درهای این مجموعه نداریم.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کارکنان این مجموعه، گفت: بعد از کادر بهداشت و درمان، پرسنل سازمان آرامستان‌ها پر ریسک‌ترین گروه برای ابتلا به کرونا هستند به طوری که در حال حاضر ۱۷ نفر از همکاران ما به خاطر ابتلا به این ویروس در منزل قرنطینه شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج ادامه داد: دوز اول واکسن کرونا به کارکنان مشاغل پرخطر سازمان آرامستان‌ها تزریق شده و مابقی پرسنل هم به تدریج این واکسن را دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 487939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.