اجرای طرح نجات فضای سبز بوستان معصومیه قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای طرح نجات فضای سبز بوستان معصومیه با تکمیل شبکه مکانیزه آبیاری در این بوستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اجرای سیستم پمپاژ بوستان معصومیه برای افزایش بهره‌وری فضای سبز این بوستان، اظهار کرد: ۱۰۰ هکتار از اراضی بوستان معصومیه که به‌صورت غرقابی و سنتی آبیاری شده و راندمان پایینی داشتند در سال‌های ۹۸ و ۹۹ سیستم‌های آبیاری، سیستم پمپاژ و مخازن تکمیل و راه‌اندازی شده و در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد تومان هزینه لوازم، ۹۰۰ میلیون تومان هزینه اجرا، ۶۰۰ میلیون هزینه مخزن بتنی و ۱۵۰ میلیون هزینه پمپاژ این پروژه انجام‌شده است، تصریح کرد: با این سیستم میزان مصرف آب تا ۵۰ درصد کاهش‌یافته و دوره آبیاری که یک ماه یک بار بود تا ۱۰ روز یک بار کاهش یافته است؛ با این روش کیفیت فضای سبز ارتقا و هزینه نیروی انسانی نیز بسیار کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در خصوص آسیب‌های آبیاری غرقابی هم هزینه‌های زیادی صورت می‌گرفت که با این پروژه این مشکلات حل خواهد شد و هزینه کمتری برای نگهداری بوستان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آبیاری امکان توسعه فضای سبز وجود نداشت، اما با آبیاری قطره‌ای امکان توسعه بوستان فراهم می‌شود.

کد خبر 487880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.