بودجه ۱۴۰۰ همدان متوازن است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به این که شهر همدان دو منطقه پایین شهر و دو منطقه بالای شهر دارد، بودجه پروژه‌های عمرانی مناطق پایینی را افزایش دادیم.

حمید بادامی نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات شورای شهر همدان در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته حوزه شهر هوشمند و سامانه شفافیت همدان تکمیل شد تا بسیاری از اطلاعات شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری و دیده شود.

وی افزود: برای دستیابی به شهر هوشمند ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری به فراخوان گذاشته شد تا بر این مبنا حدود ۱۰۵ کیلومتر از معابر اصلی شهر همدان به فیبر نوری مجهز شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان این که قرارداد شتاب دهنده مدیریت شهری همدان نیز در حوزه فناوری منعقد شده است، اضافه کرد: استقرار و تکمیل نرم افزار یکپارچه نوسازی و شهرسازی، تعریف خدمات الکترونیک و راه اندازی فرهنگسرای کسب و کار از دیگر اقدامات سال گذشته شورای اسلامی شهر همدان بوده است.

بادامی نجات با بیان این که سال گذشته فرهنگسرای کسب و کار در یکی از مناطق کم برخوردار شهر همدان راه اندازی شد، ادامه داد: فرهنگسرای کسب و کار همدان نزدیک به چهار خوشه کسب و کار برای توسعه و رونق مشاغل شهری به ویژه مشاغل خانگی دارد و راه اندازی این فرهنگسرا تکمیل شده است.

وی تاکید کرد: سعی ما بر این بوده تا دفترچه عوارض محلی در حوزه‌های مختلف برای مناطق شهر همدان عادلانه باشد و در این راستا اقدامات کارشناسی زیادی انجام شده و در بسیاری از مناطق شهر همدان تعرفه عادلانه، تصویب شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به این که این اقدام برای اولین بار در کشور انجام شد، افزود: دفترچه عوارض محلی را در برخی مناطق کاهش و در برخی دیگر افزایش یافت تا از اقشار ضعیف در مناطق کم برخوردار حمایت کنیم.

بادامی نجات با اشاره به تصویب بودجه سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: سعی ما بر آن بوده است که بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه‌‎ای تقریباً متوازن باشد؛ با توجه به این که شهر همدان دو منطقه پایین شهر و دو منطقه بالای شهر دارد، بودجه پروژه‌های عمرانی مناطق پایینی را افزایش دادیم در حالی که قبلاً توزیع بودجه به نحوی بود که بیشتر مناطق برخوردار از بودجه بهره مند می‌شدند و تصمیم گرفته شد تا برای اولین بار مبلغ پروژه‌های عمرانی در مناطق پایین شهر بیشتر در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: در فرصت باقی مانده نیز تصمیم داریم فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان را ادامه دهیم تا بتوانیم به نحوی آنها را تکمیل کنیم؛ طبیعتاً کار جدیدی نمی‌توان شروع کرد اما در تلاش هستیم برنامه‌هایی که شروع کرده‌ایم را به اتمام برسانیم و اقدامات روزانه خود را نیز تا آخرین روز دوره شورای پنجم ادامه دهیم.

کد خبر 487879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.