گورستان باستانی شغاب گواه بودن خلیج همیشه پارس است

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: گورستان باستانی شغاب که بخشی اصلی از شهر لیان است می‌تواند از اسناد مهم و جهانی در گواه بودن خلیج همیشه پارس باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش پوربهی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"شناسه گورستان باستانی شغاب در عهد ایلامیان از شناسنامه‌های شهر کهن بوشهر (لیان) به مناسبت روز خلیج فارس در ورودی آن نصب می‌شود. لیان باستانی دیروز و بوشهر پرافتخار امروز جزو شهرهای باستانی و قدیمی ایران و جهان است که بنا به اظهار نظر محققان صاحب نظر تاریخ ایلامیان اگر در آن کاوش‌های باستانی بخصوص محوطه‌های تل پی تل وریشهر و ساحل و ترجیحاً گورستان باستانی شغاب صورت گیرد بخش بزرگی از زوایای تمدن تاریک ایلامیان رمزگشایی خواهد شد

با توجه به اهمیت موضوع که گورستان باستانی شغاب به نوعی شناسنامه پنج هزار ساله بوشهر کهن می‌باشد، به همین سبب آقایان داریوش پوربهی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، مهندس حسین صالحیان شهردار بوشهر، دکتر عبدالکریم مشایخ رئیس بنیاد ایرانشناسی، دکتر نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی و مهندس مسعود غلامزاده مدیرعامل مؤسسه فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر، از سایت تاریخی گورستان شغاب بازدید کردند و مقرر شد به مناسبت روز خلیج فارس این دریای پارس شناسه این محوطه باستانی تهیه و نصب شود.

قطعاً گورستان باستانی شغاب که بخشی اصلی از شهر لیان است می‌تواند از اسناد مهم و جهانی در گواه بودن خلیج همیشه پارس باشد. بوشهر کهن شکوهت در آسمان ایران عزیز پرفروغ باد. "

کد خبر 487871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.