۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
همکاری کانون وکلا و شهرداری اصفهان

رئیس کانون وکلای اصفهان نوشت: در دیدار نوروزی شهردار اصفهان، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کانون کانون وکلا و شهرداری برای ارتقای سطح تعامل و همکاری میان طرفین، کانون وکلای دادگستری استان اصفهان آماده است تا در زمینه رفع مشکلات حقوقی شهرداری اصفهان، مشاوره‌های مفید حقوقی ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رئیسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"دیروز در دیدار نوروزی شهردار اصفهان، اینجانب با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کانون وکلا و شهرداری اصفهان برای ارتقای سطح تعامل و همکاری میان طرفین، بیان داشتم کانون وکلای دادگستری استان اصفهان آماده است تا در زمینه رفع مشکلات حقوقی شهرداری اصفهان، مشاوره‌های مفید حقوقی ارائه دهد. تجارب مدیریتی مختلف نشان داده است که همه ساله، بخش قابل توجهی از وقت شهرداران و دیگر مدیران ادوار مختلف در شهرداری اصفهان، صرف دفاع در محاکم قضائی در پرونده‌های مطروحه از سوی شکات عمومی و خصوصی شده و به همین دلیل، کانون وکلای دادگستری اصفهان با دارا بودن ظرفیت علمی و تجربی والای وکلای برجسته و شهیر اصفهانی می‌تواند در راستای گره‌گشایی از این پرونده‌ها، خدمات شایان توجهی را به شهرداری اصفهان ارائه کند.

جناب آقای نوروزی شهردار اصفهان نیز با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مشکلات کانون وکلای دادگستری اصفهان اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری همانند شهرداری، یک مؤسسه غیردولتی عمومی با کارکردهای حاکمیتی است که در نبود حمایت‌های مالی و سازمان یافته مناسب، تاکنون به خوبی توانسته است نقش خود را در راستای وظایف ذاتی خویش ایفا کند. ایشان با اشاره به وجود زمینه‌های تعامل و همکاری مشترک میان کانون وکلای دادگستری و شهرداری، افزود: وجود بخش‌های حقوقی مختلفی در شهرداری اصفهان و نیز مأموریت‌ها و مسئولیت‌های مشترک در زمینه آگاهی بخشی حقوقی به شهروندان، راه را برای تعاملات هر چه بیشتر میان این دو مجموعه فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد فراروی کانون‌های وکلای دادگستری تصریح کرد: امروزه شرایط شغلی و معیشتی برای وکلا، بیش از پیش دشوار شده و متأسفانه انتظارات نهاد وکالت از نهادهای مربوطه نیز به خوبی محقق نشده است. همچنین در بخشی از این جلسه در گفتگو با معاون شهرسازی و معماری (دکتر سیداحمد حسینی نیا)، مدیر منطقه شش (محمدرضا برکت) و یکی از مشاورین حقوقی شهردار اصفهان (دکتر علیرضا میرمعصومی)، پیرو همکاری‌های قبلی در ارتباط با زمین کانون وکلا در منطقه شهید کشوری اصفهان، درباره رفع موانع و مشکلات موجود آن، رایزنی و تعامل جدی مبنی بر حل مشکلات و تسهیل ساخت آن، بین دو نهاد صورت گرفت.

در این دیدار همچنین برای ارائه خدمات مشترک حقوقی به شهروندان، از جمله آگاهی‌بخشی در ارتباط با «حقوق شهروندی»، «فرهنگ استفاده از وکیل»، «تنقیح تصویر عمومی ارائه شده از نهاد وکالت» و «بهداشت قضائی» نیز گفتگوهای سازنده‌ای شد. در پایان نیز مقرر شد در جهت همکاری‌های دو جانبه بین طرفین، بویژه تسهیل استفاده وکلا از برخی خدمات ویژه شهری، بزودی تفاهم نامه‌ای منعقد شود."

کد خبر 487818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.