طرح خروج از قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

دولت لیتوانی از آغاز طرح پایان قرنطینه‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا در کشور خبر داده و ادعا کرده است به زودی مراکز خرید و تفریحی به روی عموم مردم باز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح خروج از قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی هفته گذشته به تصویب وزیر بهداشت این کشور رسید و قرار شد به زودی بسیاری از مراکزی که تا کنون تعطیل شده، فعالیت خود را آغاز کنند. بد نیست بدانید که پیش از این مقرراتی بسیار سختگیرانه بر مردم سراسر این کشور اعمال شده که تأثیرات منفی زیادی بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها بر جای گذاشته بود به همین دلیل، مقامات تصمیم گرفتند به جای اعمال قرنطینه و حکومت نظامی بر مردم، تدابیر دیگری بیندیشند تا بدون آسیب روحی به مردم، شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور را به حداقل برسانند.

در همین راستا، به تدریج از محدودیت‌های اعمال شده بر مردم، مکان‌های عمومی و مراکز مختلف کشور کاسته خواهد شد تا در نهایت به صفر برسد به عنوان مثال از فردا نوزدهم ماه آوریل، مراکز تجاری فعالیت خود را از سر می‌گیرند البته مشروط بر این که فضای کاری کمتر از ۲۰ متر مربع نباشد و در هر لحظه، تنها یک مشتری از فروشگاه دیدن کند. علاوه بر این سینماها، سالن‌های تئاتر و موسیقی زنده فعالیت خود را از همین تاریخ آغاز خواهند کرد و رویدادهای داخل و خارج منزل نیز برگزار خواهد شد.

از بیست و دوم آوریل نیز محدودیت‌های دیگری برداشته خواهد شد؛ مثلاً، کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها می‌توانند از ساعت هفت صبح تا ۹ شب به مشتریان خود خدمت‌رسانی کنند اما روی هر میز تنها اعضا یک خانواده می‌توانند به خوردن و آشامیدن بپردازند همچنین کافه‌های مربوط به فضاهای داخلی فرودگاه‌ها و مکان‌های عمومی مشابه می‌توانند فعالیت خود را با محدودیت‌های خاصی آغاز کنند به همین ترتیب، مقررات اعمال شده در سراسر کشور به تدریج کاهش می‌یابد و در نهایت به پایان می‌رسد. مقامات امیدوارند تا پایان کامل قرنطینه‌ها بتوانند واکسن را در سراسر کشور توزیع کنند.

طرح خروج از قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

کد خبر 487749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.