استقلال_الشرطه عراق/ استقلال فرهاد، به دنبال سنت‌شکنی مقابل رقبای عراقی

شاگردان مجیدی در حالی ساعات ابتدایی بامداد فردا(دوشنبه) رو در روی الشرطه قرار خواهد گرفت که استقلالی‌ها آمار خوبی برابر رقبای عراقی به ثبت نرسانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در دومین گام آسیایی خود، بامداد فردا دوشنبه - ۳۰ فروردین ماه - در جده پذیرای الشرطه عراق خواهد بود. آبی‌پوشان که کار را با گلباران الاهلی آغاز کردند، حالا به دنبال کسب سه امتیاز بعدی هستند تا به صعود از گروهشان نزدیک تر شوند. الشرطه نیز برای انتقام حذف از دور گروهی فصل قبل به دست استقلال انگیزه‌های فراوانی خواهند داشت که حساسیت‌های این مسابقه را دو چندان می‌کند.

استقلال، محکوم به برد

در شرایطی که فرهاد مجیدی تنها چهار مسابقه پیش از اعزام به رقابت‌های آسیایی روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت نشسته بود، توانست شروعی طوفانی در آسیا رقم بزند. هر چند استقلالی‌ها با مجیدی سه پیروزی و تنها یک تساوی از دیدارهای لیگ و حذفی کسب کرده بودند و در مسابقات داخلی هم نشانه‌هایی از تغییر را آشکار کرده بودند با پیروزی برابر الاهلی به بسیاری ثابت شد که استقلال از ابتدا فصل خود فاصله بسیار گرفته و حالا در فرمت آماده خود پا به میدان‌های لیگ قهرمانان گذاشته است.

استقلال - الشرطه عراق/ استقلال فرهاد، به دنبال سنت شکنی مقابل رقبا عراقی

استقلال که احتمال می‌رود با نزدیک‌ترین حریف خود در این گروه، یعنی الدحیل رقابتی تنگاتنگ داشته باشد با توجه به آن که تیم قطری پیش از دیدار آنها با الشرطه برابر الاهلی به میدان رفته و روی کاغذ شانس بسیار بالایی برای پیروزی دارد، آبی‌ها فرصتی برای امتیاز سوزی در دیدار امشب ندارند. آنها اگر به فکر صدرنشینی در این گروه دشوار هستند باید با دستی پر به پیشواز دو دیدار پشت سر هم مقابل الدحیل بروند.

حسینی جانشین مظاهری خواهد شد؟

حضور ناگهانی سید حسین حسینی در کنفرانس قبل از بازی با الشرطه، از روز گذشته شایعات فراوانی در مورد جانشینی او به جای رشید مظاهری در دیدار فردا مطرح شده است. بسیاری با استناد به قانون قبلی AFC مدعی شدند اگر بازیکنی که همراه با سرمربی در کنفرانس خبری قبل از دیدار شرکت می‌کند در ترکیب ۱۱ نفره حضور نداشته باشد، آن تیم دو هزار جریمه می‌شود اما خیلی زود مشخص شد این قانون منسوخ شده و استقلال مشکلی برای نیمکت نشین کردن حسینی ندارد.

استقلال - الشرطه عراق/ استقلال فرهاد، به دنبال سنت شکنی مقابل رقبا عراقی

با این حال اشتباه رشید مظاهری در یکی از صحنه‌های حساس دیدار الاهلی که می‌توانست مسیر مسابقه را به ضرر تغییر دهد، ممکن است باعث شود فرهاد بار دیگر چهارچوب دروازه خود را به حسینی بسپارد؛ دروازه‌بانی که در فصل‌های قبلی حضور او در نیمکت استقلال، سنگربان اصلی آبی‌ها بود.

قایدی، شاید در لیگ عربستان!

درخشش مهاجم بوشهری استقلال، خیلی زود چشم آسیایی‌ها را به خود گرفته است تا جایی که از ترانسفر شدن او در خلال رقابت‌های لیگ قهرمانان سخن گفته‌اند. اگر چه به نظر می‌رسد برخی رسانه‌های عربستانی و قطری با انتشار این خبر قصد بر هم زدن تمرکز قایدی و استقلال را دارند اما حالا او بیشتر از قبل در غرب قاره کهن شناخته شده است و بعید نیست به زودی شاهد انتقالش به کشورهای حوزه خلیج فارس باشیم.

استقلال - الشرطه عراق/ استقلال فرهاد، به دنبال سنت شکنی مقابل رقبا عراقی

نکته جالب درباره مهدی قایدی این است که هواداران الاهلی و النصر عربستان که نظاره‌گر نمایش استثنایی چند شب قبل او بودند در توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی خواهان جذب این بازیکن شده بودند؛ اتفاقی که پیش از این فرصتش برای خداداد عزیزی، علی دایی و مهدی شیری فراهم شد اما هر یک به گونه‌ای شرایط بازی برای تیم‌های لیگ عربستان را پیدا نکردند. حالا باید دید پس از سال‌ها روابط تیره و تار میان دو کشور، باز هم شاهد پیشنهاد عربستانی‌ها به بازیکنان ایرانی خواهیم بود یا خیر؟

پلیس عراق در سودای انتقام از آبی‌ها

الشرطه عراق که فصل گذشته نیز با استقلال هم گروه بود، حالا دنبال حذف از دور رقابت‌ها، به دست آبی‌پوشان پایتخت است. هر چند دیدار رفت و برگشت دو تیم با تساوی یک بر یک مشابه پایان یافت اما پیروزی پر گل استقلال در روز پایانی مقابل الاهلی، الشرطه را از صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان باز داشت. آنها دوباره در فاصله‌ای حدود شش ماهه، باز هم مقابل استقلال صف‌آرایی خواهند کرد تا بتوانند انتقام فصل قبلی را از آبی‌های ایران بگیرند.

غیبت مهاجم برزیلی الشرطه برابر استقلال

با این حال پلیس عراق یکی از اصلی‌ترین یاران خارجی خود یعنی رافائل سیلوا برزیلی را به علت مصدومیت در دیدار برابر الدحیل همراه نخواهد داشت که جبران غیبت او در خط هجومی این تیم را دشوار خواهد ساخت. سیلوا که زمان زیادی از پیوستنش به تیم عراقی نمی‌گذرد دو گل برای الشرطه به ثمر رسانده تا نشان دهد مهره تأثیرگذاری در پازل الکساندر لیچ است.

استقلال - الشرطه عراق/ استقلال فرهاد، به دنبال سنت شکنی مقابل رقبا عراقی

آمار ضعیف استقلال مقابل عراقی‌ها؛ آبی‌ها دنبال نخستین پیروزی تاریخ باشگاه برابر الشرطه

استقلال تا کنون شش بار در رقابت‌های آسیایی با باشگاه‌های عراقی روبرو شده‌ است اما نتایج چندان مطلوبی در این دیدارها به دست نیاورده‌ است. دو باخت در برابر سه تساوی و تنها یک پیروزی سهم این تیم تهرانی از مصاف با عراقی‌ها است.

آبی‌پوشان اولین بار در دومین دوره حضورشان در مسابقات باشگاه‌های آسیایی، سال ۵۰ در بانکوک همگروه الشرطه عراق بودند. آن‌ها این دیدار را ۳ بر ۲ به حریف خود واگذار کردند اما موفق به صعود از گروه خود شدند. آن‌ها در نیمه‌ نهایی بار دیگر مجبور شدند تا مقابل الشرطه صف‌آرایی کنند که این بار هم شاگردان آبی‌پوش رایکوف بازی را با دو گل به رقیب عراقی واگذار کردند.

پس از آن استقلالی‌ها دیگر در آسیا با الشرطه روبرو نشدند اما رفت و برگشت در فصل ۷۷-۷۸ با نیروی هوایی این کشور بازی کردند. آبی‌های تهران ابتدا در بغداد به تساوی یک بر یک با نیروی هوایی رسیدند اما در دیدار برگشت در استادیوم آزادی دو بر صفر آن‌ها را بردند تا نخستین و تنها پیروزی استقلالی‌ها برابر تیم‌ها عراقی رقم بخورد که از آن مسابقه، ۸ هزار و ۲۱۴ روز می‌گذرد.

از نکات قابل توجه مصاف استقلال با باشگاه‌های همسایه عربی ایران، پر گل از آب در آمدن این مسابقه‌ها است که حداقل دو گل در آن به ثمر رسیده و میانگین گل آن ۲.۵ گل در هر بازی است که به جز یک مسابقه، تمام دیدارهایشان دقیقاً دو گل داشته است. سهم استقلال ۷ گل است و ۸ بار هم دروازه این تیم مقابل باشگاه‌های عراقی گشوده شده‌ است.

کد خبر 487743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.