احیای ظرفیت‌های گردشگری با جزیره مصنوعی نوشهر

شهردار نوشهر با تاکید بر لزوم تسریع روند دریافت مجوزهای نهایی و احداث جزیره مصنوعی در این شهر گفت: ‏این جزیره زمینه ساز احیای ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری دریایی در مازندران است.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی امانی شهردار نوشهر امروز (یکشنبه) در اولین جلسه هم اندیشی و توجیهی احداث جزیره مصنوعی شهر نوشهر در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اظهار کرد: بازتاب گسترده و بین المللی احداث این جزیره و استقبال چند سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور بسیار خوب بوده است البته این بازخوردهای مثبت، وظیفه ما را در اجرای این پروژه سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان این که در این پروژه از تیم مشاوره قوی جهت پاسخگویی به سوالات احتمالی و بررسی ابعاد مختلف آن استفاده کرده‌ایم، افزود: تلاش برای دریافت مجوزهای نهایی آغاز شده است و در این مسیر نیازمند کمک و همراهی مسئولان هستیم.

سعید رستمی مشاور و طراح پروژه با ارائه طرح خود نسبت به معرفی رزومه شرکت در خصوص احداث اسکله و سازه‌های دریایی در سراسر کشور توضیح داد و در ادامه به ایده طراحی جزیره و مقایسه آن با دیگر جزیره‌های احداث شده در دنیا و همچنین حاشیه دریای خزر پرداخت.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های بین المللی شدن نوشهر

«محمد تقی انزان پور»، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در این جلسه خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال ۹۸ موافقت اولیه با جانمایی ساخت اسکله تفریحی در منطقه کپورچال نوشهر توسط کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

وی با بیان این که بررسی فاصله با لنگرگاه، راهکارهای مقابله با آلودگی‌های احتمالی، عملیات‌های جستجو و نجات و مواردی از این قبیل برای دریافت مجوز این پروژه الزامی است، افزود: پیشنهاد می‌شود شرکت‌های مشاور در خصوص تکمیل مباحث مطالعاتی اقدام کرده تا روند دریافت مجوزهای لازم شتاب بیشتری بگیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ساخت راه ساحلی نوشهر به محمودآباد و ایجاد زیرساخت‌های فرودگاهی برای بین‌المللی کردن فرودگاه نوشهر و ایجاد بستر مورد نیاز برای توریست درمانی از جمله ابعاد پروژه یاد شده است.

جزیره مصنوعی نوشهر، عامل افزایش سطح رفاه عمومی

«سعید یزدانی»، فرماندار نوشهر در این جلسه اظهار کرد: سفرهای بزرگ با یک قدم کوچک انجام می‌شود و اقدامات بزرگ هم با یک ایده ایجاد می‌شود و عزمی بزرگ برای تحقق این ایده بسیار مهم است.

وی افزود: بدون شک تحقق این پروژه می‌تواند اتفاقات بزرگی برای منطقه رقم بزند، اتفاقاتی که همراه با رونق تولید، پیشرفت و توسعه منطقه و افزایش سطح رفاه عمومی همراه خواهد بود و حجم این پروژه به حدی بزرگ است که فرآیند آن به چندین وزارتخانه مرتبط می‌شود و بی تردید مسیر سختی در پیش رو است که برای نتیجه‌بخشی آن باید همه همراه و همدل باشیم.

ضرورت احیای ظرفیت‌های گردشگری نوشهر

«محمدعلی محسنی بندپی»، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: ظرفیت بی نظیر استان مازندران به ویژه غرب استان در بخش گردشگری باید احیا شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل آن در نوشهر، تاکنون با موافقت ایجاد ظرفیت‌های گردشگری دریا محور به ویژه در سال‌های اخیر، سهم زیادی در بالا بردن این پتانسیل‌ها داشته است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی احداث جزیره مصنوعی در نوشهر را در این بازه زمانی که مدیرانی با تعامل بالا در استان و شهرستان حضور دارند، شدنی و قابل اجرا عنوان کرد و گفت: با داشتن مزیت‌های گردشگرپذیر بودن و وجود مواهب خدادادی غرب مازندران باید انرژی بیشتری در رونق صنعت توریسم گذاشت.

وی با بیان این که نباید با اسم حفظ منابع طبیعی جلوی اجرای پروژه‌ها گرفته شود؛ تصریح کرد: در سال‌های اخیر کشورهای همسایه، توانستند از ظرفیت‌های خود با حفظ منابع طبیعی در جهت جذب گردشگر اقدام کنند.

این نماینده مجلس خواستار ایجاد کمیته‌ای مختص به اجرای این پروژه در شهرستان شد تا نسبت به تسریع در روند دریافت مجوزها و برگزاری جلسات مختلف آن اقدام شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده از کارشناسان برجسته بین المللی و بخش خصوصی قدرتمند در مطالعه و اجرای این پروژه تاکید کرد.

کد خبر 487726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.