۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
هوشمندسازی شهر رم با لای فای

ایتالیا اولین کشور جهان خواهد بود که از تکنولوژی جدید لای‌فای در مدارس بهره می‌برد؛ مقامات رسمی کشور از آغاز این پروژه خلاقانه در یکی از مدارس رم در تاریخ پانزدهم آوریل خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لا فای یک فناوری بی‌سیم دوسویه پرسرعت مانند وای‌فای است که می‌تواند به عنوان مکملی برای ارتباطات فرکانس رادیویی یا جایگزینی برای فناوری‌های همه‌فرستی باشد. البته در این نوع تکنولوژی به جای امواج فرکانس رادیویی از امواج نوری منتشر شده از یک منبع بهره گرفته می‌شود.

از مزایای تکنولوژی لای فای نسبت به وای فای می‌توان به توانایی آن در تأمین پهنای باند بزرگ‌تر و به حداقل رساندن خطرات احتمالی برای سلامت انسان‌ها اشاره کرد علاوه بر این امکان امنیت استفاده در لای فای بسیار بیشتر از وای فای است، به این صورت که تنها افراد متصل به نقطه اتصال در منطقه نوری انتشار، قادر خواهند بود از آن بهره ببرند.

ویرجینیا راجی، شهردار پایتخت ایتالیا متعهد شده پیشرفت در زمینه لای فای در شهر را به نهایت برساند تا رم را به الگویی در توسعه شهر هوشمند تبدیل کند که در آن، کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

مقامات اهل رم به طور آزمایشی یک سیستم لای فای متشکل از ۹ لامپ ال ای دی را در سقف کلاس کامپیوتر یکی از مدارس شهر نصب کردند که از طریق فرستنده‌های مخصوصی، اینترنت را به ایستگاه‌های کاری متصل می‌کند. در این مدرسه، تعداد ۲۰ کامپیوتر به اینترنت لای فای متصل می‌شوند که امکان دانلود با سرعتی بسیار بیشتر از وای فای از آن‌ها امکان‌پذیر است. مدیران امیدوارند در نتیجه این اقدام، عملکرد آموزشی مدرسه به طور قابل توجهی بهبود یابد و دانش‌آموزان موفق‌تر از قبل ظاهر شوند.

هوشمندسازی شهر رم با لای فای

کد خبر 487719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.