تامین بودجه احداث آرامستان صدرا با دستور استاندار فارس

شهردار صدرا گفت: وجود آرامستان یکی از حقوق شهروندی است و با توجه به اینکه جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در این شهر سکونت دارند باید هرچه سریع‌تر این موضوع عملیاتی شود.

بهزاد پرنیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأمین بودجه شهر صدرا اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اولیه شکل‌گیری شهر صدرا که قیمت زمین بسیار پایین بوده و مشکلات تملک به این صورت وجود نداشته است برای احداث آرامستان اقدامات اجرایی انجام نشده و اکنون که زمین‌ها تغییر کاربری داده و دارای مالک هستند به سختی می‌توان به این مهم جامه عمل پوشاند.

وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های فراوان استاندار، نمایندگان مردم شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اداره کل اوقاف استان و شهروندان صدرا بالاخره یک تفاهم سه جانبه میان شهرداری، شرکت عمران صدرا و مالک یک قطعه زمین ایجاد شده و مقرر شد ۲۸ هکتار زمین جهت ساخت آرامستان در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شهردار صدرا افزود: طبق تفاهم نامه در مرحله نخست پنج هکتار در سال ۹۹ تملک شده و در سال ۱۴۰۰ نیز پنج هکتار دیگر توسط شرکت عمران صدرا تملک خواهد شد و هشت هکتار نیز در مدت سه سال توسط شهرداری خریداری خواهد شد و مابقی نیز در سهم مالک قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: به دستور استاندار، شهرداری صدرا جهت طراحی و اجرای فضای آرامستان در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی لازم را کرده تا در صورت تحویل زمین به شهرداری، بخشی از طرح احداث آرامستان امسال اجرایی شود و بقیه نیز همزمان با تملک مابقی زمین، طراحی و اجرا خواهد شد.

کد خبر 487673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.