فوتی‌های کرونا در تهران از ۱۳۰ تن گذشت

رئیس شورای شهر تهران گفت: رسیدن آمار تلفات تهران به بیش از ۱۳۰ نفر روزانه و روند افزایشی آن، از بازگشت شرایط وخیم پاییز گذشته خبر می‌دهد و محدودیت‌های دیرهنگام ایجاد شده نیز تاکنون تاثیرگذار نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با بیان این که تشدید تلفات کرونایی در تهران، موجب نگرانی شده است، اظهار کرد: رسیدن آمار تلفات تهران به بیش از ۱۳۰ نفر روزانه و روند افزایشی آن، از بازگشت شرایط وخیم پاییز گذشته خبر می‌دهد و محدودیت‌های دیرهنگام ایجاد شده نیز تاکنون تأثیرگذار نبوده است.

وی افزود: با توجه به این که بخش عمده خدمات ارائه شده توسط مدیریت شهری، جزء فعالیت‌های ضروری مورد نیاز شهروندان است، از مسئولان مدیریت شهری انتظار داریم مساله واکسیناسیون پرسنل صف مقدم شهرداری تهران را که بدون تعطیلی و وقفه در حال خدمت‌رسانی و در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند پیگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: پاکبانان، کارگران میادین میوه و تره بار، کارکنان شهروند و پرسنل بخش سلامت شهرداری به صورت جدی در معرض ابتلا به کرونا هستند و با توجه به موافقت رئیس جمهور با تأمین واکسن توسط دستگاه‌های عمومی و خصوصی، شرکت شهر سالم می‌تواند در این حوزه ورود کرده و کارکنان پرخطر را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند.

وی با اشاره به اصلاح قانون ارزش افزوده گفت: با پیگیری‌های شده ارزش افزوده که در مصوبه قبلی آن، تعیین عوارض از اختیارات شهرداری‌ها، سلب شده بود، در مجلس شورای اسلامی اصلاح شد و اختیارات قانونی شورای شهر و شهرداری در این مصوبه تثبیت شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت شورای نگهبان این مصوبه تأیید و ابلاغ شود تا بحران مالی ایجاد شده برای شهرداری‌ها که در این شرایط کرونایی و تورمی، تشدید نیز شده است، با تأمین منابع مالی پایدار ناشی از درآمد عوارض افزوده، سامان یابد.

کد خبر 487641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.