مصرف داروهای گیاهی در دوران بارداری توصیه می‌شود؟

مسئول بخش علمی و پژوهشی مرکز باروری و ناباروری اصفهان در خصوص مصرف داروهای گیاهی یا فرآورده‌های طبیعی در دوران بارداری و تاثیر آن بر سلامت جنین توضیحاتی ارائه داد.

عاطفه طلاکوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مصرف داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی در دوران بارداری، اظهار کرد: به جز تعدادی از ویتامین‌ها اطلاعات کمی در خصوص مکمل‌های غذایی در طول دوران بارداری وجود دارد.

وی ادامه داد: اطلاعات بعضی برچسب‌های داروهای گیاهی بر این ادعا هستند که این داروها در طی بارداری مؤثر هستند، اما در بیشتر موارد مطالعات خوبی در جهت حمایت از این ادعا و این که آیا فرآورده‌های گیاهی به زنان باردار یا جنین آسیب می‌زند وجود ندارد.

مسئول بخش علمی و پژوهشی مرکز باروری و ناباروری اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود زنان باردار پیش از مصرف فرآورده‌های گیاهی یا مکمل‌های غذایی با پزشک معالج خود مشورت کنند، چرا که این فرآورده‌ها ممکن است شامل مواردی باشند که برای زنان باردار یا جنین در حال رشد آن‌ها در دوران بارداری زیان‌آور باشد.

وی با تاکید بر این که در ایالات متحده آمریکا قانون‌های متفاوتی برای عرضه داروها و مکمل‌های غذایی وجود دارد، تصریح کرد: با وجود این بر خلاف داروها، محصولات گیاهی و فرآورده‌های طبیعی از نظر ایمنی و تأیید آنچه که بر روی چسب آن‌ها نوشته شده مورد تصویب و تأیید FDA قرار نگرفته‌اند و بسیاری از این فرآورده‌ها از نظر آسیب و زیان به مادر باردار و جنین ارزیابی نشده‌اند.

طلاکوب با توضیح این که یک کمپانی پیش از فروش دارو باید بسیاری از مطالعات را کامل کرده و نتایج آن‌ها را به FDA اظهار کند، افزود: بسیاری از دانشمندان و پزشکان در FDA به کنترل و ارزیابی نتایج می‌پردازند و اجازه فروش داروها توسط FDA تنها در صورت اثبات نتایج ایمنی داروها و مؤثر بودن آن‌ها صادر خواهد شد.‌

کد خبر 487597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.