نرخ کرایه تاکسی در آستارا تا ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در این شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری آستارا برای سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داد و این لایحه توسط اعضای شورا مصوب شد که در نهایت روز گذشته افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نرخ کرایه در کمیسیون تطبیق فرمانداری و ستاد تنظیم بازار شهرستان تصویب شد.

وی افزود: نرخ کرایه در برخی مسیرها نیاز به دریافت یا پرداخت پول خرد دارد که به دلیل کمبود آن در بازار و جلوگیری از بروز تنش بین راننده و مسافر با کسب مجوز از ستاد تنظیم بازار، این مبالغ رند شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا گفت: این افزایش قیمت از امروز در شهر آستارا و حومه اجرا می‌شود و تاکسیرانان می‌توانند با دریافت لیست کرایه‌های جدید و نصب برچسب روی شیشه خودرو، آن را اعمال کنند.

وی افزود: این افزایش قیمت با توجه به تورم سالیانه، هزینه‌های بالای حمل و نقل و درخواست تاکسیرانان ناوگان سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا اعمال شده است.

مصاحب یادآور شد: در ناوگان سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا در حال حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 487593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.