پرسپولیس۳_ الریان قطر ۱/ کامبک گل‌محمدی مقابل بلان در نیمه مربی‌ها

سرخ‌پوشان پایتخت که با نیمه اول را بازنده به رختکن رفته بودند، در کمتر از ۱۰ دقیقه در نیمه دوم سه گل به ثمر رساندند تا سه امتیاز شیرین را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان تهرانی در ادامه پیکارهای آسیایی از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب شنبه - ۲۸ فروردین ماه - به مصاف الریان قطر رفت که بازی یک هیچ باخته، را با دبل مغانلو و تک گل کامیابی‌نیا در کمتر از ده دقیقه به نفع خود تغییر داد تا برنده این نبرد حساس باشد.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های الریان و پرسپولیس

ورزشگاه: جواهر لعل نهرو، گوا (هند)

تماشاگر: -

گل‌ها: نائف الحضرمی (دقیقه ۲۰- برای الریان) - کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۴۷- برای پرسپولیس) - شهریار مغانلو (دقیقه ۴۸ و ۵۸- برای پرسپولیس)

اخطار: محمد علاءالدین (دقیقه ۷ - از الریان) - فراهنک کوم (دقیقه ۵۱- از الریان) - دامه ترائوره (دقیقه ۵۹- از الریان)

اخراج:

پرسپولیس ایران: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی، سیامک نعمتی، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالله‌ی (دقیقه ۷۷- میلاد سرلک)، مهدی ترابی (دقیقه ۸۵- علی شجاعی)، احسان پهلوان (دقیقه ۷۷- مهدی شیری)، امید عالیشاه (دقیقه ۸۵- مهدی عبدی، شهریار مغانلو (دقیقه ۶۱- عیسی آل‌کثیر)

سرمربی: یحیی گل محمدی

الریان قطر: فهد یونس، دامه ترائوره، شجاع خلیل زاده، خالد مفتاح (دقیقه ۶۶- جمعه)، محمد علاالدین (دقیقه ۶۶- علی فریدون)، عبدالعزیز حاتم (دقیقه ۷۱- احمد السید)، فرانک کوکم (دقیقه ۷۱- الکوربینائف الحضرمی، یاسین براهیمی، ابراهیم مسعود (دقیقه ۶۶- عمر الدین)، یوهان بولی

سرمربی: لورن بلان

داور: تانتاشف ایلگیز (ازبکستان)

شرح بازی:

دو تیم بازی را آرام آغاز کرده و در نخستین دقایق کوشیدند تا یک دیگر را محک بزنند. با این وجود پرسپولیس تمایل بیشتر به تهاجم در آغاز مسابقه نشان می‌داد اما به مرور شاگردان لوران بلان با پاس کاری توپ و میدان را به دست گرفتند. در دقیقه بیستم، شماره بیست الریان یعنی نایف روی ضربه ایستگاهی که هم تیمی‌هایش به محوطه جریمه را در همان تیر یک با سر به گوشه دروازه پرسپولیس فرستاد.

پس از این گل پرسپولیس کمی جلوتر آمد و چند موقعیت نصف و نیمه روی همکاری ترابی و مغانلو از سمت چپ و همچنین سانتر از جبهه مخالف ایجاد کردند ولی ثمری برای سرخ‌ها نداشت. آن سوی میدان نیز الریانی‌ها بیکار ننشستند و ضد حملاتی را به ویژه با حرکات تکنیکی براهیمی را پایه‌ریزی کردند که موقعیت‌های نیز فایده‌ای نداشت تا نیمه نخست با برد تک گله الریان به پایان رسید.

نیمه دوم را شاگردان گل محمدی طوفانی شروع کردند و خیلی زود کمال کامیابی نیا توانست با استفاده از کرنر ارسالی بازی را به تساوی کشاند. یک دقیقه از این گل نگذشته بود که مغانلو روی سانتر تند و تیز نعمتی گل برتری سرخ‌ها را به ثمر رساند. با این دو گل، نظم دفاعی الریان کامل بهم ریخت و پرسپولیس مالک بی‌چون و چرای میدان بود. ده دقیقه بعد مغانلو پاس تمیز عالیشاه در دهانه دروازه را بی‌جواب نگذاشت تا با دبل به طلسم گل نزدنش به شیرینی هر چه تمام‌تر پایان بخشد.

در ادامه بازی آرام‌تر شد اما پرسپولیس همچنان صاحب توپ و میدان بود. شاگردان گل محمدی چندی باری هم تا آستانه گل چهارم پیش رفتند اما ناکام ماندند تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۲۰- نائف الخضرمی) - ضربه آزاد غیر مستقیم را نائف روی تیز اول قطع کرد تا توپ به تیر موافق و جایی برود که لک از آن فاصله داشت تا او برای نخستین بار در جریان مسابقه یک دیدار آسیایی، دروازه‌اش را باز شده ببیند.

۱-۱ (دقیقه ۴۷- کمال کامیابی‌نیا) - کرنر ارسالی ترابی به شش قدم الریان آمد و کمال کامیابی نیا در وضعیتی دشوار با ضربه سر چک کشی باز را به تساوی کشاند.

۲-۱ (دقیقه ۴۸- شهریار مغانلو) - روی سانتر تند و تیز نعمتی، شهریار مغانلو اثر گذاشت تا توپ از زیر دستان فهد یونس گذشته و سرخ‌ها را پیش بیاندازد.

۳-۱ (دقیقه ۵۸- شهریار مغانلو) - پاس سرعتی عالیشاه به محوطه الریان جلو دروازه خالی به مغانلو رسید تا دبل کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۰- پاس ترابی، در محوطه به مغانلو رسید اما ضربه او به تور خارجی دروازه خورد.

دقیقه ۳۹- مغانلو باز هم در هجده قدم الریان صاحب توپ شد ولی چرخش و ضربه او را فهد یوسف با پا دور کرد.

دقیقه ۴۰- ضد حمله سریع بازیکنان الریان با حمل توپ یاسین براهیمی شکل گرفت اما قدر پاس او را عبدالعزیز حاتم ندانست.

دقیقه ۴۴- سانتر به فضا خالی درون محوطه الریان به جایی آمد که سید جلال حسینی حضور داشت و ضربه سر تماشایی او را فهد یوسف به یک دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۵+۱- پشت محوطه جریمه حرکت براهیمی و شوت او را لک دفع کرد.

دقیقه ۵۴- سیامک نعمتی با تغییر مسیر در پشت محوطه جریمه ضربه سرکشی را زد ولی گلر توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۵- احسان پهلوان با حرکت تکنیکی درون محوطه پیش روی کرد اما شوت او را یونس با پا دور کرد.

دقیقه ۶۰- کاشته زمینی نورالهی را گلر الریان ناقص دفع کرد و مغانلو فرصت زدن گل سومش را داشت که توپ را به آسمان زد.

دقیقه ۷۰- پهلوان به سختی توپ را در نزدیک خط طولی نگه داشت و به ترابی پاس داد. ترابی نیز توپ را برای نورالهی کاشت ولی ضربه زمینی و پر قدرت هشت پرسپولیس را یونس درازکش به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۸- ضربه سر آل‌کثیر روی ارسال شیری با فاصله از بالا دروازه الریان به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۲- چرخش و شوت آل‌کثیر در چند قدمی دروازه را به بدن یونس کوباند.

دقیقه ۹۰+۳- شوت نعمتی در مسیر به آل‌کثیر خورد و وارد دروازه شد ولی داور آفساید آل کثیر را تشخیص داد.

نکات ویژه:

* در دقیقه ۳۰ و ۷۵ مسابقه به دلیل شرایط جوی هند، داور بازی را نگه داشت تا بازیکنان از کولینگ بریک استفاده کنند.

* خلیل زاده در دقایق پایانی دچار مصدومیت شده بود اما چون بلان از هر پنج تعویض خود استفاده کرده بود، تا جای امکان در زمین ماندو

کد خبر 487570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.