اصفهان پتانسیل زیادی در بسکتبال دارد

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت:اصفهان در بسکتبال افتخارات زیادی دارد که حیف است برای بهبود شرایط از توانایی و ظرفیت استان در جهت ارتقا این رشته استفاده نکنیم. اختلافاتی در بسکتبال اصفهان وجود داشته قشنگ نیست، یک نفر فقط رئیس هیئت می‌شود و بقیه باید با عمل به او کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز شنبه _ ۲۸ فروردین ماه _ مجمع انتخاباتی هیئت بسکتبال استان اصفهان برگزار شد که جواد داوری با ۱۶ رأی به مدت چهار سال دیگر رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان باقی ماند. رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در این مجمع اظهار کرد: استان‌ها باید با فدراسیون در اجرای برنامه‌ها و سیاست تعامل و همکاری داشته باشند، اما این همکاری و تعامل در بعضی از استان‌ها از جمله اصفهان وجود ندارد. حدود ۱۵ سال در ورزش اصفهان زندگی کردم و با بسکتبال این شهر آشنایی دارم و می دانم چرا کاندیدهایی که ثبت نام کردند در جلسه حضور ندارند، این رفتارها درست نیست.

وی ادامه داد: اصفهان در بسکتبال افتخارات زیادی دارد که حیف است برای بهبود شرایط از توانایی و ظرفیت استان در جهت ارتقا این رشته استفاده نکنیم. اختلافاتی در بسکتبال اصفهان وجود داشته قشنگ نیست، یک نفر فقط رئیس هیئت می‌شود و بقیه باید با عمل به او کمک کنند. فدراسیون هم برنامه و پیشنهادات خود را به رئیس هیئت می‌دهد و داوری باتوجه به پتانسیل ورزش اصفهان می‌تواند مدیر خوبی برای این رشته باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه ذوب آهن در بسکتبال یکی از باشگاه‌های پر افتخار است، تصریح کرد: سال ۹۶ که به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال انتخاب شدم، در جلسه‌ای که داوری هم حضور داشت بسکتبال اصفهان را بررسی کردیم و قرار شد باشگاه ذوب آهن به عنوان یکی از پر افتخار ترین باشگاه‌های کشور را دوباره جذب بسکتبال کنیم که خوشبختانه جلسات نتایج داد و مدیرعامل آن زمان باشگاه بدهی‌ها را پرداخت کرد و ذوب آهن به بسکتبال برگشت. از داوری و همکاران او انتظار داریم با توجه زیر ساخت‌های خوب بسکتبال را در اصفهان رشد دهند.

طباطبایی اضافه کرد: کشورهای دیگر را الگو قرار می‌دهیم، اما باید باید ببینیم شرایط کشور خودمان چگونه است، برنامه‌ای که در کشورهای خارجی برگزار می‌شود آیا قابلیت اجرا در ایران را دارند و ظرفیت‌های در چه اندازه است و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

وی در خصوص رشد بسکتبال، خاطر نشان کرد: در ایران تنها راه برای رشد ورزش برگزاری مسابقه است، صحبتی با داوری داشتم که گفت مسابقات زیادی برگزار کردند و باعث شده علاقمندان در هر زمینه‌ای از بازیکن یا اسپانسر به مرور زمان جذب بسکتبال شوند. باشگاه‌هایی مانند ذوب آهن و نامی نو زیر ساخت خوبی دارند که می‌شود بسکتبال اصفهان را توسعه داد. با تقویت باشگاه‌ها می‌توانیم به اداره کل و ورزش جوانان اصفهان و بسکتبال این شهر کمک کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: فدراسیون مسابقه محور است که نتیجه گرفته، سال گذشته کرونا را داشتیم، امسال هم وضعیت آن مشخص نیست و با وجود مشکلات اقتصادی ۱۶ تیم لیگ برتری داشتیم که کاری به اختلاف امتیازی تیم اول و آخر ندارم زیرا در همه لیگ‌ها این شرایط است. زمانی که تعداد تیم‌ها بیشتر شود تعداد شهرستان‌های بیشتری درگیر بسکتبال می‌شوند.

طباطبایی با اشاره به اینکه علاقه مردم به بسکتبال، گفت: در رقابت‌های لیگ دسته یک ۳۹ تیم داشتیم که در تاریخ بسکتبال چنین چیزی بی سابقه بوده است و برای لیگ دو ۲۵ تیم ثبت نام کردند. با توجه به باشگاه‌های زیاد استان اصفهان باید شرایط به شکلی پیش برود که تمامی باشگاه‌ها تیم بسکتبال داشته باشند، هرچه تعداد باشگاه بیشتر باشد علاقه مندان هم بیشتر می‌شوند و بسکتبال توسعه می‌یابد.

وی در رابطه با پیشکسوتان بسکتبال، اظهار کرد: پیشکسوت با دانشی که بتواند کمک کند را باید جذب و حمایت کرد و به پیشکسوتانی که فقط می‌خواهند در هیئت باشند تنها باید احترام گذاشت و قدر دان آنها بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه باید بتوانیم از پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کنیم، تصریح کرد: امضا و تفاهم نامه با آموزش و پرورش داشتیم ولی فایده‌ای نداشته است، هر استانی باید بر اساس الگوی خاصی که دارد پیش برود و از این ظرفیت استفاده کند.

همچنین، محمد طباطبایی مدیرکل ورزش استان اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از معضلات موضوع مدرسه محوری است، ساختار مدارس و آموزش و پرورش ما و زنگ ورزش در ایران با کشورهای دیگر که این گونه رفتار می‌کنند متفاوت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: فدراسیون بسکتبال باتوجه به سیاست‌های کلان برنامه دارد و روی استان‌ها حساب ویژه باز کرده است و به اصفهان توجه ویژه ای دارد. چندین بار به فدراسیون لیست دادیم تا شائبه‌ای ایجاد نشود، و فردی که رئیس هیئت می‌شود باید بتواند سیاست‌های کلان استان و فدراسیون را اجرایی کند.

وی ادامه داد: برنامه چهار ساله اول هیئت بسکتبال را نوشتید و اجرا کردید، برنامه چهارساله دوم که می‌خواهید بنویسید براساس سند شورای راهبردی استان اصفهان و فدراسیون باشد و سعی کنید برنامه‌ای قوی داشته باشید.

محمد طباطبایی با بیان اینکه از پتانسیل شهرستان‌های اصفهان استفاده کنید، تصریح کرد: امروز ۱۶ رأی گرفتید و هیچ برگه‌ای سفید نبود، حمایت فدراسیون بسکتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان را هم در ادامه راه خواهید داشت. منتقدان همیشه وجود دارند باید سعی کنید از پتانسیل تمامی افراد استفاده کنید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطر نشان کرد: در کادر خود از پیشکسوتان با تجربه بسکتبال و رسانه استفاده کنید، با آموزش پرورش ارتباط بگیرید زیرا برنامه و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

کد خبر 487531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.