تخصیص بودجه ۱۱۷۰ میلیارد تومانی برای احداث خط ۳ مترو مشهد

رئیس شورای شهر مشهد گفت: به منظور پیشرفت سریع خط ۳ مترو برای سال جاری، یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته و به تصویب شورای پنجم رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "گام دیگری از سوی مدیریت شهری برای توسعه متوازن و عدالت‌محور.

از ابتدای فعالیت شورای پنجم، دو شعار و رویکرد محوری و مهم را پیوسته با شهروندان عزیز مشهدی در میان گذاشتیم و در سیاست‌گذاری‌ها و تدوین نقشه راه برای شهرداری، بر آن‌ها تاکید کردیم؛ یکی توسعه متوان و عدالت‌محور و دیگری توجه به حمل و نقل ریلی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه.

بسیار خرسندیم که در راستای تحقق همین نگاه و سیاست، عملیات حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد که دو منطقه کم‌برخوردار و پرجمعیت را از طریق هسته مرکزی شهر به یکدیگر متصل می‌کند، به زودی آغاز می‌شود.

طول این خط که عملیات حفاری آن از خواجه‌ربیع شروع می‌شود، ۱۷.۵ کیلومتر است و تا شهرک شهید رجایی ادامه خواهد داشت.

در شرایطی که اجرای هر متر قطار شهری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد، شورای پنجم موفق شد با تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق اوراق مشارکت و همچنین بودجه شهرداری، ضمن رفع نقایص جدی ایمنی در خط ۲ که پیشتر افتتاح شده بود، ادامه این خط، حدفاصل میدان شهدا تا ایستگاه شهید کاوه را به بهره‌برداری برساند و ایستگاه سلامت نیز در حال تکمیل است.

با وجود شرایط سخت مالی و تنگناهای اقتصادی حاکم بر بخش‌های مختلف، شورای شهر برای فاز نخست پروژه حفاری خط ۴ قطار شهری ۴۱۹ میلیارد تومان در برنامه لحاظ کرده که تاکنون حدود ۹۲ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

عملیات حفاری خط ۳ نیز با قدرت درحال پیش رفتن بوده و سه ایستگاه مهم آن، حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) در حال آماده‌سازی است.

به منظور پیشرفت سریع این خط نیز برای سال جاری، یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته و به تصویب شورای پنجم رسیده است.

بدون شک دوره‌های آتی مدیریت شهری مشهد نیز در جهت تکمیل خطوط ۳ و ۴ قطارشهری اهتمام خواهند داشت تا مشهدالرضا (ع) و زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی بیش از پیش از ظرفیت حمل و نقل پاک و ریلی بهره‌مند شوند. ان‌شاالله. "

کد خبر 487506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.