شهادت محیط‌بانان زنجانی خللی در امور محیط‌بانی به وجود نیاورده است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: شهادت محیط‌بانان پرتلاش و زحمتکش، نه تنها خللی در امور محیط‌بانی به وجود نیاورده بلکه انگیزه آنان را در جلوگیری از شکار حیات وحش و برخورد با شکارچیان خاطی دو چندان کرده است.

به گزارش ایمنا، اسماعیل قلیزاده، اظهار کرد: ۲ محیط‌بان این استان در حین حراست از حیات‌وحش منطقه در حالی که فقط در پی دستگیری ۲ شکارچی خاطی بودند تا شکاری اتفاق نیفتد با مظلومیت هرچه تمام و ناغافل مورد هجمه ناجوانمردانه شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته و به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: این ۲ محیط‌ بان که دوستدار حیات وحش و انسان‌ها هستند به خاطر حفظ حرمت و جان این ۲ شکارچی غیرمجاز دست به اسلحه نشدند اما این شکارچیان از فاصله بسیار نزدیک و در کمال ناباوری شلیک کرده و خونشان پاک آنان را بر زمین ریختند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، با بیان اینکه محیط‌بانان برای جلوگیری از شکار و صید حیات وحش این استان در برخورد با شکارچیان غیرمجاز، بسیار جدی و مصمم هستند، افزود: تمام مناطق تحت مدیریت این اداره کل در طی شبانه روز از سوی محیط‌بانان مورد پایش دقیق قرار دارد و هیچ یک از مناطق حفاظت شده و ممنوعه این استان از چشم تیزبین آنان دور نیست.

وی اظهار کرد: شکارچیان متخلف یقین بدانند که در صورت مشاهده از سوی محیط‌بانان به هیچ وجه از تخلف آنان چشم‌ پوشی نخواهد شد و دستگیرشدگان پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

قلیزاده با بیان اینکه محیط‌بانان همواره نشان دادند که در مأموریت محوله از هیچ کوششی فروگذار نیستند، افزود: هرچند وسعت مناطق تحت مدیریت این اداره کل بیشتر است و تعداد محیط‌بانان زنجان برای حفظ و حراست از این مناطق، کفایت نمی‌کند اما با این وجود طبیعت و حیات وحش زنجان را به طور مدام رصد می‌کنند تا اتفاقی بر این نعمات خدادادی نیفتد.

وی، محیط‌بانی را شغلی سخت، پرحادثه و خطرناک خواند و اظهار کرد: در زمان حاضر محیط بانی زنجان به لحاظ داشتن تجهیزات حفاظتی مشکلی ندارد و بهتر است شکارچیان غیرمجاز از محبت و مهربانی آنان سو استفاده نکنند که در غیر این صورت با خاطیان برخورد قانونی سخت و قاطعی خواهد شد.

قلیزاده، حمایت‌های قضائی بهتر و بیشتر از محیط بانی را ضروری خواند و افزود: حفظ و حراست از طبیعت و حیات وحش به سود همه انسان‌ها است و اگر خدشه‌ای به چرخه وارد شود به حتم ضرر و زیان آن متوجه انسان خواهد شد پس بهتر است اداره محیط بانی و محیط‌بانان را در این امر خطیر یاری دهیم چراکه یقین بدانیم با دست درازی به طبیعت و وحوش، حیات انسان‌ها با تهدید و خطر مواجه خواهد شد.

دوشنبه شب هفته گذشته دستان ۲ شکارچی غیرمجاز به خون میکائیل هاشمی و مهدی مجلل ۲ محیط‌بان مظلوم زنجان آغشته و با خون سرخ این ۲ شهید خاک طبیعت زنجان رنگین شد و کام دوستداران محیط زیست به ویژه همکاران این شهدا را بسیار تلخ کرد.

این شکارچیان متخلف وقتی خود را در برابر ۲ محیط‌بان عاشق محیط زیست دیدند دست به اسلحه شده و با بی رحمی و ناجوانمردی هرچه تمام به سمت آنان نشانه رفته و شلیک کردند که به حتم این جنایت خونین و همچنین رشادت و سختکوشی شیفتگان خدمت هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 487482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.