جزئیات پروژه‌ها و اعتبارات عمرانی شهرداری اراک شفاف می‌شود

شهردار اراک با اعلام آغاز مناقصات شهرداری گفت: تمامی موارد و جزئیات اعتبارات عمرانی در شهرداری اراک شفاف است و برای اطلاع عموم مردم در سامانه عیان بارگذاری می‌شود.

به گزارش ایمنا، سعید بیاتیان اظهار کرد: موارد عمرانی در تبصره و دستورالعمل اجرایی بودجه شهرداری اراک ۱۴۰۰ آمده است ولی تا سال گذشته مباحث اعتباری عمرانی شهرداری اراک به صورت محله محور نبوده است ولیکن در رابطه با توزیع اعتبارات عمرانی که عمدتاً پروژه‌های عمرانی شاخص بوده و محل اجرای آن مشخص است، به پروژه مورد نظر اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: تمامی موارد و جزئیات اعتبارات عمرانی در شهرداری اراک شفاف در سامانه عیان به نشانی ayan.arak.ir بارگذاری شده است تا مردم از میزان اعتبارات عمرانی و تخصیص آن به پروژه‌های عمرانی شهرداری اراک مطلع شوند.

شهردار اراک تصریح کرد: موردی که در قسمت محله محور بودجه شهرداری اراک ۱۴۰۰ نگاه خاصی به آن شد، بحث جدول گذاری، پیاده راه سازی و آسفالت معابر است، در واقع شهرداری اراک در این حوزه محله‌ها این کلانشهر را تفکیک کرده و تعداد محله‌های در نواحی مناطق شهر اراک احصاء شد.

وی ادامه داد: بر اساس این تقسیم بندی محله‌ها که صورت گرفت شهرداری اراک در سال جاری اعتبارات هر محله را مشخص کرد تا عدالت و توسعه شهری متوازنی در محله‌های کلانشهر اراک در سال جاری اتفاق بیافتد.

بیاتیان اظهار کرد: اولین مناقصات شهرداری در روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ رسیده و برای اولین بار در تاریخ شهرداری اراک امسال مناقصات بدون هیچ تأخیری انجام خواهد شد و این امر بدین خاطر است که مراحل ابلاغ مناقصات به موقع انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه امسال مناقصات طبق تاریخی که خود شهرداری اراک مد نظر داشت صورت نگرفت، بدین خاطر است که فهرست بهای بودجه ۱۴۰۰ توسط سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور ابلاغ نشده بود و شهرداری اراک باید مناقصات خود را بر اساس فهرست بهای بودجه انجام دهد.

منبع: مهر

کد خبر 487461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.