توسعه گردشگری تبریز با احیای مشاغل بومی و سنتی

مشاور شهردار تبریز در امور بانوان گفت: یکی از مواردی که باید در بحث مدیریت شهری به آن پرداخته شود ایجاد فضاهای مناسب و زمینه فعالیت برای آن دسته از مشاغلی است که به عنوان مشاغل بومی و سنتی منطقه شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شبنم خداخواه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"توسعه گردشگری با احیای مشاغل بومی و سنتی؛ یکی از مواردی که باید در بحث مدیریت شهری به آن پرداخته شود ایجاد فضاهای مناسب و زمینه فعالیت برای آن دسته از مشاغلی است که به عنوان مشاغل بومی و سنتی منطقه شناسایی شده‌اند، ایجاد فضای مناسب برای این دسته مشاغل، علاوه بر حفظ فرهنگ و سنت، به توسعه گردشگری در منطقه هم کمک خواهد کرد.

امروزه در دنیا با ایجاد بازارچه‌های سیار تخصصی و موضوعی، زمینه را برای فعالیت گردشگری، خوراک، پوشاک، … و مشاغل جانبی فراهم کرده‌اند.

در کلانشهر تبریز و با نگاه فراگیر اقتصادی و اجتماعی، به راحتی می‌توان با تشکیل و حمایت از این نوع مشاغل، ضمن استفاده از فضاهای مرده شهری، بویایی و کارایی را به بخشی از اقتصاد شهری بازگرداند و زمینه مشارکت بیشتر شهروندان را فراهم آورد.

با احیا و رونق این شیوه از فعالیت‌های اقتصادی، اگر در مجاورت تاریخی شهرها و یا مراکز گردشگری و تفریحی قرار گیرند بدون تردید اینکه لازم و ضروری هستند. با هم آمیختگی شیوه‌های سنتی و مدرن می‌تواند در سطح منطقه نیز مطرح شده و یکی از جاذبه‌های پرطرفدار شهری باشند. "

کد خبر 487443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.