از اتهام به وزیر کشور تا پیشنهاد محدودسازی شبکه‌های اجتماعی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مطلب به بررسی اظهارنظرها، تذکرات و بخشی از فعالیت‌های جنجالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته می‌پردازیم:

برادر رئیس جمهور دزد است، دختر وزیر دزد است اما با او کاری نداریم!

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی -یکشنبه ۲۲ فروردین- مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان این که مجلس نماد قانونگرایی بوده و مجلس و مجموعه‌های وابسته آن باید بیش از دیگران به رعایت قانون پایبند باشند، اظهار کرد: اخیراً در مجموعه مرکز پژوهش‌های مجلس که در ساختار سازمانی آن ۵ معاونت تعریف شده، ۱۲ معاون با حکم رئیس مرکز منصوب شده‌اند. جناب آقای زاکانی رعایت قانون از جنابعالی به عنوان نماینده مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس که متعلق به ملت و نمایندگان است بیش از سایرین انتظار می‌رود.

وی افزود: از هیئت رئیسه مجلس و دکتر قالیباف رئیس مجلس که هیئت امنای مرکز پژوهش‌ها بوده تقاضا دارم نسبت به اصلاح این تخلف از قانون و رعایت ساختار سازمانی اقدام کنند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اخباری در خصوص پرداخت‌های نامتعارف و خارج از روابط استخدامی در مرکز پژوهش‌ها به گوش می‌رسد که باید شفاف‌سازی شود همچنین با تأسیس غیرقانونی مرکز پژوهش‌ها در قم اعتراض علمای این شهر را برانگیخته‌اید، سوال بنده این است که مگر قرار نبود مرکز تحقیقات اسلامی قم امور مربوط به اسلامیت و تحقیقات و طرح‌های مجلس را برعهده داشته باشد لذا باید به این موضوع هم توجه شود.

مطهری خطاب به فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این که بیش از ۷۰ نماینده از ۷۰ شهرستان مختلف که نماینده میلیون‌ها نفر بوده، در صف ملاقات با شما هستند، گفت: شما شجاعت نداشتید که سر حرف خود در خصوص شفاف‌سازی اماکن بنیاد بایستید و پس از گفتن عذرخواهی کردید، این چه دکان و دستگاهی است که برای خودتان درست کرده‌اید، بنده شخصاً ۶ بار درخواست ملاقات با شما را داشته‌ام، این دکان و دستگاه در جمهوری اسلامی جایی ندارد، برخی می‌گویند شما حزب‌اللهی هستید اما بنده حزب‌اللهی بودن را در این رفتار نمی‌بینم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در سازمان و اداره و یا شوراهای اسلامی فردی برای عضویت و استخدام اقدام کند، اما برادرش تخلف می‌کند با او برخورد می‌کنند، حال برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول دولت و همچنین دختر وزیر دزد هستند اما رئیس جمهور از این موضوع حیا نمی‌کند.

دست وزیر کشور به خون مردم آلوده است

احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس هفته گذشته با اشاره به برگزاری انتخابات توسط رحمانی‌فضلی گفته است که «دست وزیر کشور آلوده به خون مردم است و او صلاحیت این مسئولیت خطیر را ندارد».

وی در تذکری شفاهی خواستار استیضاح وزیر کشور شده و گفته است که «دبیر شورای عالی امنیت ملی هم اخیراً اعلام کرده که خسارت‌هایی که در حوادث آبان ۹۸ به کشور وارد شد قابل پیشگیری بود و می‌توانست اتفاق نیفتد و تقصیر وزیر کشور در این مورد محرز است».

واردات موز و گوشت دست پدر داماد روحانی و پسرخاله وزیر است!

امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی گرانی بیش از حد موز و گوشت قرمز، در برنامه در پخش زنده شبکه سه مدعی شد: واردات موز و گوشت در اختیار پدر داماد رئیس جمهور و پسر خاله یکی وزرا است.

وی افزود: بخش زیادی از موانع تولید، رانت‌هایی است که برخی مسئولان به اقوام و اعضای ستاد انتخاباتی‌شان می‌دهند.

محدودسازی شبکه‌های اجتماعی باید در اولویت قرار بگیرد

سید جواد حسینی کیا، نماینده مجلس و‏‬ عضو فراکسیون روحانیت مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: «هشدار مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی تلنگری به برخی از مسئولین کم خرد بود. بحث لزوم محدود سازی برخی شبکه‌های اجتماعی که هیچ‌گونه نظارتی بر آنها امکان پذیر نیست باید در اولویت قرار بگیرد تا ان‌شاءالله بسترهای مناسب برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی فراهم شود.»

کد خبر 487440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.