اصفهان بعد از یزد رتبه دوم کشوری را در بیماری دیابت دارد

مدیرعامل خیریه بیماران دیابت در اصفهان گفت: اصفهان بعد از یزد رتبه دوم کشوری را در تعداد ابتلای بیماری دیابت دارد.

احمد نیل‌فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار دیابت در استان اصفهان، اظهار کرد: ۱۲ درصد مردم اصفهان مبتلا به بیماری دیابت هستند.

وی با اشاره به این که در ایام کرونا بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ درصد آمار مراجعان بیماری دیابت به خیریه، افزایش یافته است، ادامه داد: بیماری دیابت یک بیماری شایع، مزمن و سیستماتیک است که آمار ابتلای جوامع شهری به این بیماری بیشتر است.

مدیرعامل خیریه بیماران دیابت اصفهان تصریح کرد: عوامل زیادی از جمله کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و استرس در بروز دیابت نقش دارد و استان یزد رتبه اول و استان اصفهان دومین رتبه کشوری را در تعداد ابتلا به بیماری دیابت دارند.

وی با بیان این که بیماران دیابتی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند، افزود: در خیریه دیابت، از تخصص روانشناسان برای کاهش میزان این افسردگی استفاده می‌شود.

نیل‌فروشان با بیان این که فیزیولوژی بیماران دیابت ۱۰ تا ۲۰ سال پیرتر از سن واقعی آنها است، ادامه داد: بیماری دیابت به مرور زمان تمام شریان‌های حیاتی بدن را درگیر می‌کند.

وی با اظهار این که در خیریه دیابت درمانگاه تخصصی دیابت فعال است، تصریح کرد: بیماری زمینه‌ای دیابت، فرد را بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهد و از این جهت به دنبال شیوع کرونا بیشتر شاهد افزایش جمعیت این بیماران شدیم.

کد خبر 487428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.