سخنان رهبر انقلاب نشان دهنده اعتماد به تیم دیپلماسی کشور بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت گفت: رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرده و نسبت به موفقیت آنها ابراز امیدواری کردند که نشان دهنده اعتماد ایشان به تیم دیپلماسی کشور است.

امیر تیمور طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، بحث بازگشت این کشور به معاهده برجام مطرح شد و بر همین اساس در هفته‌های گذشته، نشست کمیسیون مشترک برجام مجدداً برگزار شد که نمایندگان واشنگتن نیز به صورت غیر مستقیم در این مذاکرات حضور دارند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی طی چند روز گذشته سیاست جمهوری اسلامی ایران پیرامون احیای برجام را مشخص فرموده و تاکید کردند که مانعی برای مذاکره وجود ندارد، اما دولتمردان مراقب باشند این مذاکرات فرسایشی نشود.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ادامه داد: سیاست‌های هسته‌ای ایران کاملاً شفاف و مشخص است و بر همین اساس باید توجه داشته باشیم که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان حاضر به تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای خود نیست و در این رابطه بر حفظ استقلال هسته‌ای پافشاری می‌کند.

طاهری ادامه داد: زمانی مذاکره با نظام بین‌الملل به عنوان موفقیت تلقی می‌شود که کشور با انواع جنگ‌ها و مناقشه‌های بین‌المللی روبه‌رو باشد، اما در سال ۲۰۱۵ ایران و کشورهای عضو ۱+۵ تصمیم گرفتند معاهده‌ای بین‌المللی را با عنوان برجام را امضا کنند و تعهداتی را در این زمینه بپذیرند؛ تهران نیز همواره مطابق تعهدات خود در برجام رفتار کرد، اما متأسفانه رئیس جمهور سابق آمریکا به صورت یک طرفه از این معاهده بین‌المللی خارج و باعث اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ایران شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، مذاکره برای ایران گام مثبتی تلقی نمی‌شود؛ زیرا در گذشته این مذاکرات به قراردادی رسمی منجر شده است. در حال حاضر تنها دستاورد مثبت ایران در این مذاکرات، تعلیق تحریم‌ها است. مذاکرات فعلی با کشورهای ۱+۴ و با هدف رفع تحریم‌ها انجام می‌شود، لذا زمانی خلوص نیت این کشورها ثابت خواهد شد که تحریم‌ها علیه تهران برطرف شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تبیین کردند و همچنین دعای خیر برای تیم مذاکره کننده ایرانی داشتند و نسبت به موفقیت آنها ابراز امیدواری کردند که نشان دهنده اعتماد ایشان به تیم دیپلماسی کشور است.

کد خبر 487410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.