بیمه حوادث شهری چه مزایایی برای شهروندان دارد؟

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در موارد حوادث غیرمترقبه و طوفان شدید که بحران تلقی می‌شود دیگر مسؤلیت پرداخت خسارات وارد شده بر عهده شهرداری نیست و تصمیم نوع برخورد با خسارات با مدیریت بحران استانداری است.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مجموع اقدامات معاونت خدمات شهری، «بیمه جامع مسئولیت شهری» برای اقدامات و خدماتی که شهرداری به شهروندان ارائه می‌دهد، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: چنانچه در فضاهای شهری همچون معابر شهر، پارک‌ها و فضاهای سبز و سایر محل‌هایی که به نوعی در حیطه مسئولیت شهرداری اداره می‌شود، اتفاقاتی سهواً و اجتناب‌ناپذیر اتفاق بیفتد و خسارتی به شهروند وارد شود، بیمه جامع مسئولیت شهری این خسارت را پرداخت می‌کند.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از این بیمه روال و سلسله مراتب خاص خود را دارد، به عنوان مثال هنگام وزش باد (سرعت باد زیر ۵۰ کیلومتر در ساعت که طوفان تلقی نشود)، اگر سقوط درخت یا سرشاخه آن روی خودروها برای شهروندان ایجاد خسارت کند، با حضور پلیس راهور در محل صورتجلسه‌ای تنظیم شده و به شهرداری منطقه ارسال می‌شود تا گزارش تکمیلی توسط منطقه به بیمه جامع مسئولیت شهری که طرف قرارداد شهرداری است ارسال شود.

وی تاکید کرد: در موارد حوادث غیر مترقبه و طوفان شدید که بحران تلقی می‌شود دیگر مسؤلیت پرداخت خسارات وارد شده بر عهده شهرداری نیست و تصمیم نوع برخورد با خسارات با مدیریت بحران استانداری است.

ساکتی افزود: در ارتباط با سایر حوادثی که امکان دارد سقوط اجسام از ارتفاع، لغزندگی خیابان یا مواردی که سهواً در معابر شهری اتفاق افتد نیز صورتجلسه مربوطه تنظیم شده و برای پرداخت خسارت به بیمه ارسال می‌شود.

وی با بیان این که اگر اتفاق در محلی رخ دهد که در حوزه قرارداد شهرداری با پیمانکار است، در صورت تشخیص این که قصور از پیمانکار باشد جریمه شده و موظف به پرداخت خسارت خواهد شد.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه جامع مسئولیت شهری از ۱۵ سال پیش وجود داشته و به مرور زمان نواقص آن در حال رفع است.

کد خبر 487408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.