آرامستان‌های مشگین‌شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

معاون خدمات شهری شهردار مشگین‌شهر گفت: به دلیل اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز، تمامی آرامستان‌های این شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

فرشته صبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه شهرداری و به دلیل اوج‌گیری موج چهارم شیوع ویروس کرونا و بازگشت مجدد محدودیت‌های کرونایی، تمامی آرامستان‌های مشگین‌شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی افزود: به دلیل قرار گرفتن شهرستان مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، تشییع متوفیان کرونایی و عادی، تنها با حضور بستگان درجه یک متوفی برگزار می‌شود و از حضور سایر افراد در آرامستان جلوگیری خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین‌شهر گفت: برگزاری تمام مراسم عزا و حتی زیارت اهل قبور در تمامی آرامستان‌های این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است و از شهروندان درخواست می‌کنیم از حضور بر سر مزار درگذشتگان خود یا برگزاری هرگونه مراسم در محوطه آرامستان‌ها خودداری کنند.

صبری گفت: شهرداری مشگین‌شهر یک دستگاه خودرو حمل اموات برای جابجای فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در آرامستان این شهرستان مستقر کرده است، قطعه‌ای نیز برای دفن این فوتی‌ها آماده شده و تمامی مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط ۱۰ نفر از نیروهای شهرداری و با همکاری و نظارت، شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

وی افزود: با دستور مدیریت شهری، به غیر از دریافت مبلغ ناچیزی از بابت کفن، حمل و دفن فوتی‌های کرونایی به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین‌شهر گفت: شهرداری با اداره اوقاف شهرستان هماهنگی لازم را انجام داده تا یک دستگاه خودرو حمل اموات و یک دستگاه سردخانه شش کابین را برای آرامستان خریداری کند.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 487400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.