اعتمادسازی مهم‌ترین رکن در مشارکت‌های شهری

یک کارشناس شهرسازی گفت: اعتمادسازی در مشارکت‌های بزرگ، پلی به سمت همکاری‌های بهتر و بیشتر است و نبود آن مانعی بر سر راه توسعه در شهر خواهد بود.

فرزاد مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گاهی در پروژه مشارکت‌های شهری شاهد عقب‌ماندگی آن هستیم چرا که ساختار اصلی و کاربرد آن برای شهروندان بسترسازی نشده است.

وی افزود: در مجموعه‌های مدیریتی، مدیران همیشه علاقمندی خود را به مشارکت در شهرسازی ابراز می‌کنند، اما گاهی در زیر مجموعه‌ها اینگونه مطرح می‌شود که اگر بخواهیم مشارکتی را شروع کنیم دردسرساز خواهد بود.

این کارشناس شهرسازی تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های مشارکتی مشکلاتی نیز پدیدار می‌شود که هم در مرکز مدیریت و هسته شهر و هم در حوزه‌های اجتماعی به وجود می‌آید تا جایی که حتی این مشکلات هزینه زیادی را به شهرداری‌ها وارد می‌کند.

مؤمنی با بیان این که نحوه صحیح مشارکت به خوبی برای شهروندان و سیستم مدیریت شهری آن گونه که باید شناخته نشده است، گفت: تنها راه حل برای بیان و تفهیم نحوه صحیح مشارکت این است که در ابتدا شهروندان بدانند که مشارکت آن‌ها چه بازدهی برایشان دارد، یعنی زمانی یک شهروند رسماً وارد یک مشارکت می‌شود که منفعتی برای او در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

این کارشناس شهرسازی با بیان این که شهروندان باید با طرف دیگر یک پروژه مشارکتی کاملاً آشنا باشند، گفت: در بیشتر مواقع شهرداری به معرفی و مزایده زمین‌های خود می‌پردازد و از سرمایه گذاران می‌خواهد تا در ساخت و تجهیز اراضی شهری شرکت و همکاری کنند، مانعی که در اینجا خود را نمایان می‌کند این است که نمی‌توانند همه ابعاد این مشارکت را برای سرمایه گذاران به درستی ارائه دهند.

کد خبر 487390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.