چراغ‌های پل سردار شهید عرب و خیابان امام خمینی(ره) قرمز می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به مناسبت روز جهانی هموفیلی چراغ‌های پل سردار شهید عرب و خیابان امام خمینی(ره) به رنگ قرمز در می‌آید.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی است که امسال با شعار جهانی «سازگاری با تغییر، تداوم مراقبت در دنیای جدید» نامگذاری شده است؛ هموفیلی نوعی اختلال خونریزی دهنده مادرزادی است که اغلب از سنین نوپایی خود را نشان می‌دهد و تا پایان عمر با بیمار همراه است، این اختلال نسبتاً شایع است و در میان همه نژادها، ملیت‌ها و در تمام مناطق جغرافیایی مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر این که روز جهانی هموفیلی فرصتی برای طرح مطالبات جامعه هموفیلی و اطلاع رسانی در حوزه بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی است، گفت: کانون هموفیلی ایران یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های مردم نهاد کشور و عضو فدراسیون جهانی هموفیلی است که از سال ۱۳۴۶ با هدف حمایت از بیماران هموفیلی و اختلالات انعقادی تأسیس شده و اعضای این کانون بیماران فاقد انعقاد خون و اختلالات انعقادی خونریزی دهنده هستند.

امیری با بیان این که امسال فدراسیون بین المللی بیماران هموفیلی از بیماران درخواست کرده درک خود را از چگونگی تطبیق با این دگرگونی به اشتراک بگذارند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کانون در روز جهانی هموفیلی مشارکت در کمپین جهانی نور قرمز و روشن شدن نمادهای شهری با نور قرمز است از این رو شهرداری در صدد برآمده به مناسبت این روز چراغ‌های پل سردار شهید عرب و خیابان امام خمینی (ره) را به رنگ قرمز در آورد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با ابراز نگرانی از این که امسال در آستانه روز جهانی هموفیلی نقشه کشورمان در اثر شیوع کرونا قرمز شده است، گفت: روشن کردن نمادهای شهری با نور قرمز امسال نیز هدفی دوگانه دارد که شامل اخطار به هموطنان است که شرایط قرمز کرونایی کشور را جدی بگیرند همچنین با این اقدام در نظر داریم توجه مردم و مقامات دولتی را به مشکلات و مطالبات جامعه هموفیلی ایران جلب کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاشگران حوزه سلامت، اظهار امیدواری کرد: دولت بتواند با واکسیناسیون کامل کارکنان حوزه سلامت، قدردانی عملی از کارکنان این حوزه را انجام دهد.

کد خبر 487377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.