بهشتی پور: تمامی فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر بازرسان آژانس است

یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: برخی رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در واکنش به غنی سازی ۶۰ درصدی مدعی شدند که ایران به دنبال ساخت بمب اتمی است؛ در صورتی که فعالیت‌های هسته‌ای تهران زیر نظر بازرسان آژانس بین‌المللی است.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم اظهار کرد: هر کشوری که به فناوری غنی سازی اورانیوم دست یابد می‌تواند حتی تا ۹۰ درصد اورانیوم غنی سازی کند، اما جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عملیات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در سایت هسته‌ای احمدی روشن میزان غنی سازی خود را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش داد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی سعی داشت با خرابکاری در سیستم‌های برقی سایت هسته‌ای نطنز، در کار سانتریفوژها اختلال ایجاد کند تا مانع از غنی سازی ۲۰ درصدی و قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات وین شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از عملیات خرابکاری رژیم صهیونیستی با جایگزین کردن سانتریفیوژهای پیشرفته IR2m و IR-4 نشان داد که خرابکاری در سایت هسته‌ای نطنز تأثیر چندانی در روند غنی سازی تهران ندارد.

بهشتی پور یادآور شد: برخی رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در واکنش به غنی سازی ۶۰ درصدی مدعی شدند که ایران به دنبال ساخت بمب اتمی است؛ در صورتی که فعالیت‌های هسته‌ای تهران زیر نظر بازرسان آژانس بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران سعی دارد با افزایش ذخایر و غنی سازی اورانیوم و تولید سانتریفیوژهای پیشرفته، کشورهای عضو معاهده برجام را وادار به انجام به تعهدات خود کند و در صورتی که برجام احیا شود تهران نیز به تعهدات هسته‌ای خود باز خواهد گشت.

کد خبر 487376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.