حمایت از کودکان مادرید در مقابل خشونت‌های خانگی دوران کرونا

بازگشت حمل و نقل عمومی به شرایط عادی در بارسلون، ترویج تردد پاک در پراگ، تبدیل پسماندهای شهری به اقلام مصرفی در اوترخت، طرح حمایت از کودکان در مادرید و بهبود کیفیت قطار شهری در اشتوتگارت، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مادرید اعلام کرده است که اجرای طرح شکستن چرخه خشونت علیه کودکان در راستای حمایت از آنها از سوی اعضای این شهر آغاز شده و قرار است در جلسه آتی شورای شهر مادرید این طرح بیشتر بررسی بشود.

در جزئیات طرح آمده است: "به دلیل بیماری همه گیر کووید ۱۹ و پیشامد اختلالات در خدمات پیشگیری و پاسخگویی، خشونت علیه کودکان، نیاز به عمل در همین راستا بیشتر آشکار شده است. بنابراین قرار است برای اطمینان از متوقف شدن خشونت علیه همه کودکان که از دریافت خدمات اجتماعی عمومی جدایی‌ناپذیر هستند دو گام اساسی برداشته شود.

اولین قدم ایجاد تغییر الگوها به سمت چهارچوب‌های قانونی و سیاستی است و گام دوم سرمایه‌گذاری در خدمات اجتماعی و نیروی کار آن است تا بتواند آنها را بهبود ببخشد و به گونه‌ای نیازهای کودکان را برآورده کنند. "

حمایت از کودکان مادرید در مقابل خشونت‌های خانگی دوران کرونا

بارسلون؛ بازگشت حمل و نقل عمومی به شرایط عادی

با اعلام شورای شهر بارسلونا، قرار است طی روزهای آینده خبرهای خوشی در راستای تسهیل تردد داخل شهری به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی به شهروندان برسد. پیش بینی می‌شود شرایط عبور و مرور مردم در داخل شهر کاملاً متحول شده و بخش اعظم سفرهای داخل شهری از طریق وسایل حمل و نقل عمومی انجام خواهد شد.

در ماه‌های اخیر ترغیب مردم به تردد با خودروهای شخصی در داخل شهرها به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفته و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، از ترس احتمال ابتلا به کووید ۱۹ به حداقل رسیده است. باید دید شورای شهر و شهرداری بارسلون تا چه اندازه می‌تواند در جلب اعتماد عمومی موفق عمل کند.

حمایت از کودکان مادرید در مقابل خشونت‌های خانگی دوران کرونا

پراگ؛ ترویج تردد پاک در شهر

با تصمیم اعضای شورای شهر پراگ و در قالب یک طرح که از سوی برخی از اعضا شورای این شهر مطرح شده، قرار است تا با گسترش مسیرهای پیاده‌روی، تعداد بیشتری از شهروندان به حمل و نقل پاک سوق داده شوند. برای این کار، دولت جمهوری چک مبلغ ۱۴ میلیون یورو، در اختیار شورای شهر قرار داده تا از آن برای طراحی، توسعه و انجام مطالعات لازم در خصوص بهبود کیفیت زندگی دوچرخه‌سواران بهره ببرد.

در واقع شورای شهر از طریق توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر می‌تواند امنیت و رفاه ساکنان را تأمین کند. علاوه بر این در پی ترویج تردد سبز، آلودگی هوای پایتخت جمهوری چک به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافته و اثرات گرمایی زمین در آن نیز به حداقل خواهد رسید.

حمایت از کودکان مادرید در مقابل خشونت‌های خانگی دوران کرونا

اوترخت؛ تبدیل پسماندهای شهری به اقلام مصرفی

گروهی داوطلبانه در شهر اوترخت هلند با همکاری شورای این شهر تصمیم به اجرای طرحی برای تبدیل پسماندهای شهری به اقلام مصرفی کرده است همچنین قرار است شورای شهر با شبکه‌ای از شرکای دیگر همکاری کرده و آن‌ها را در فرآیند پاکسازی پسماندها و تبدیل آن‌ها به کمپوست و اقلام مصرفی مردم سهیم کند.

با اجرای این طرح از سوی شورای شهر و با جمع‌آوری ضایعات مواد غذایی در اوترخت و تبدیل آن‌ها به اقلام مورد استفاده شهروندان تلاش می‌شود تا میزان انتشار گاز دی اکسید کربن ناشی از این مواد به حداقل برسند.

حمایت از کودکان مادرید در مقابل خشونت‌های خانگی دوران کرونا

اشتوتگارت؛ دورنمای قطار شهری تا سال ۲۰۳۲

تعداد مسافران قطارهای شهری به طور قابل توجهی در شهر اشتوتگارت آلمان، افزایش یافته و همین امر منجر به تراکم جمعیت در آن شده است و بدین سبب شورای شهر اشتوتگارت با اجرای طرحی قصد دارد تعداد قطارها و خطوط راه‌آهن پرسرعت که از نیازهای اولیه بهبود طراحی شهری در آن به شمار می‌رود را افزایش دهد تا امکان رفت و آمد ایمن و راحت ساکنان این شهر فراهم شود.

بر اساس قرارداد سه جانبه امضا شده بین رئیس شورای شهر اشتوتگارت، وزیر حمل و نقل آلمان و مدیر یک شرکت اجرایی، تمام تغییرات لازم در شبکه قطار شهری تا سال ۲۰۳۲ اعمال خواهد شد و بخش اعظم تردد داخل شهر از طریق مترو انجام خواهد شد.

کد خبر 487314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.