پیش بینی بورس فردا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار لحظه ای

پیش بینی یک بازار متعادل و به سمت منفی را برای فردا داریم و احتمالاً در نیمه دوم بازار بهتر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا _ چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: بر اساس اخبار منتشر شده توسط سازمان بورس در آخرین جلسه برگزار شده به تصویب ۳ قانون پرداخته شده است:

۱_ تصویب بسته مقررات زدایی در خصوص صندوق‌ها (که می‌تواند حجم صندوق‌ها بزرگ‌تر شود)

۲_ اصلاح ماده ۳۱ آئین نامه معاملات در شرکت بورس اوراق بهادار تهران در راستای حذف محدودیت‌های موجود در خصوص کارگزاران و کارمندان

۳_ رفع منع انتشار اوراق تبعی

همچنین به انتشار اوراق تأمین مالی توسط هلدینگ های سرمایه گذاری تاکید شد که در این بین شرکت سرمایه گذاری صبا با انتشار ۱,۰۰۰ میلیارد تومان تمایل دارد که سهام شرکت ملی مس ایران را خریداری کند.

این روزها تمامی تلاش‌ها برای بهبود اوضاع بازار سرمایه است اما گاهی تمامی تلاش‌ها در یک لحظه خراب می‌شود (عرضه سنگین حقوقی فولاد مبارکه در روز سه شنبه) و نیاز است که نظارت به صورت گسترده‌تر بر روی فعالیت صندوق‌های بازارگردانی و غیره صورت پذیرد.

قیمت‌های جهانی همچنان در اوج هستند و به زودی گزارشات ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز راهی کدال می‌شود، نسبت به سال گذشته نرخ محصولات فولادی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته اما سهام شرکت‌های فولادی حداقل ۳۰ درصد افت داشته است.

مشکل بازار کمبود نقدینگی شدید است حجم و ارزش معاملات نسبت به سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته است و یکی از راه‌های بهبود شرایط بازار کاهش نرخ بهره بانکی به زیره ۱۲ درصد می‌باشد تا پی بر ای بازار را ارزنده کند ولی در هر صورت سهم‌ها در بازار سرمایه هم اکنون نیز بسیار ارزنده هستند و از سرمایه گذاران خواسته می‌شود که هر روز در صف فروش ننشینند و همچنین از بازیگران، حقوقی‌ها و سهامداران عمده خواسته می‌شود که به محض حرکت سهم به روند صعودی عرضه‌های خود را سنگین‌تر نکنند.

صندوق بین‌المللی پول تخمین خود از منابع ارزی ایران را اصلاح کرد

در پی اعتراض بانک مرکزی به صندوق بین‌المللی پول در تخمین میزان ذخایر ارزی ایران، صندوق بین‌المللی پول در ایمیلی رسمی به بانک مرکزی، ضمن ابزار تأسف از سو برداشت پیش آمده، عدد اعلامی پیشین را تخمینی مبنی بر فروض از ذخایر «قابل استفاده کشور» اعلام و تخمین خود از «کل ذخایر رسمی ناخالص» ایران را به میزان ۱۱۵ میلیارد دلار اصلاح کرد. ولی نرخ ارز سالانه تورم بالای ۵۰ درصد را در اقتصاد ایران تجربه می‌کند.

پیش بینی یک بازار متعادل و به سمت منفی را برای فردا داریم و احتمالاً در نیمه دوم بازار بهتر شود.

کد خبر 487309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.