تراکتور برای نتیجه گیری باید ساختار دفاعی خود را درست کند

یک کارشناس فوتبال گفت: یکی از فاکتورهای بازی‌های آسیایی این است که به تیمی به سختی گل بخورد و مانند پرسپولیس نیاز به بردهای اختصاصی است. تراکتور در اولین بازی خود نمره قبولی را کسب کرد، اما سرمربی این تیم برای بازی با شارجه باید آنالیز داشته باشد.

فرشید طالبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با بازی تراکتور و پاختاکور اظهار کرد: در نیمه اول تراکتور در زمین خود کار می‌کرد تا بتواند بازی را کنترل کند، پاختاکور تیمی است که بازی تک ضرب با گردش توپ دارد. در ۱۵ دقیقه اول نیمه دوم تراکتور با توجه به شناختی که از پاختاکور پیدا کرده بود پرس از جلو را در دستور کار خود قرار داد و بازیکنان آن موفق هم بودند که حاصل آن دو گل با فاصله زمانی کم برای این تیم بود.

وی ادامه داد: تراکتور بعد از به ثمر رساندن دو گل، عقب کشید و پاختاکور از بازی تک ضرب خود استفاده کرد. اگر تراکتور زودتر تعویض‌های خود را انجام می‌داد می‌توانست از گل‌های خود بهتر دفاع کند، بر اثر فشار بازیکنان پاختاکور که در لیگ قهرمانان آسیا با تجربه هستند بازهم ضعف دفاعی تراکتور که در لیگ برتر هم دیده می‌شد، در لیگ قهرمانان آسیا هم این تیم را گرفتار کرد.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه مدافعین تراکتور به بازیکنان پاختاکور برای شوت زنی فضا دادند، تصریح کرد: پاختاکور بازیکنان شوت زنی دارد که هر مربی با یک سرچ در اینترنت این موضوع را متوجه می‌شود، چند وقت پیش در یک مصاحبه تلویزیونی گفتم تراکتور اگر می‌خواهد نتیجه بگیرد باید ساختار دفاعی خود را درست کند. خوردن سه گل یک مدل در چند دقیقه زنگ خطر برای این تیم است.

طالبی اضافه کرد: تراکتور بعد از دریافت گل سوم دوباره روند رو به جلویی را پیش گرفت و تعویض‌های خوبی داشتند. یک خلع در دفاع پاختاکور حس می‌شد که تراکتور هر بار حمله می‌کرد و بازی رو به جلو داشت می‌توانست به گل برسد.

وی در خصوص روند بازی‌های آسیایی، خاطر نشان کرد: یکی از فاکتورهای بازی‌های آسیایی این است که به تیمی به سختی گل بخورد و مانند پرسپولیس نیاز به بردهای اختصاصی است. تراکتور در اولین بازی خود نمره قبولی را کسب کرد، اما سرمربی این تیم برای بازی با شارجه باید آنالیز داشته باشد و با یک تاکتیک اجازه ندهد بازیکنان خلاق تیم حریف نفوذ داشته باشند. باید به خاطر داشته باشیم همه تیم‌ها مثل پاختاکور دفاع ضعیفی ندارند که تراکتور بعد از خوردن هر گل بتواند آن را جبران کند.

کد خبر 487259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.