سریال تکراری پرونده‌سازی مجلس علیه دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی آن‌ها را مرور می‌کنیم:

یکشنبه ۲۲ فرودین

جلسه علنی یکشنبه مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد. بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان، بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور و بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

گزارش کمیسیون قضایی درباره استنکاف رییس جمهور از ابلاغ ۱۳ قانون به قوه قضاییه ارجاع شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی یکشنبه به بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد استنکاف از اجرای ماده (۱) قانون مدنی از سوی رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم (استنکاف رییس جمهور از ابلاغ برخی قوانین) در اجرای ماده (۲۳۴) آیین نامه داخلی مجلس پرداختند.

طبق ماده ۱ قانون مدنی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و نتیجه همه پرسی پس از طی مراحل قانونی به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. رئیس جمهور باید ظرف مدت پنج روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ نماید و دستور انتشار آن را صادر کند و روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از ابلاغ منتشر نماید.

بر اساس تبصره این قانون، در صورت استنکاف رئیس جمهور از امضا یا ابلاغ در مدت مذکور در این ماده به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت مصوبه را چاپ و منتشر نماید.

سیدکاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گزارش این کمیسیون را قرائت کرد و نمایندگان با ۱۹۰ رای موافق تصویب کردند که این گزارش جهت بررسی به قوه قضاییه ارجاع شود.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هریک از کمیسیون‌ها می‌توانند گزارشی درباره‌ی تخلفات دستگاه‌های اجرایی و دولت را به هیات رییسه ارائه کرده که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی فوراً از طریق هیات رییسه موارد به قوه قضاییه ارسال می‌شود و باید گزارش‌های ارسالی به قوه قضاییه به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

زنگنه: مجلس باید به نظام مدیریت ستاد کرونا ورود کند

محسن زنگنه در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی یکشنبه مجلس بیان کرد: متاسفانه نوع عملکرد مدیریت ستاد کرونا مسائل و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است. پیکی که امروز با آن مواجهه هستیم بسیاری از کسب و کارها را تعطیل کرده و میزان فوتی‌ها رو به افزایش است.

وی در ادامه اظهار کرد: از هیات رئیسه مجلس تقاضا می‌کنیم براساس ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس در نظام مدیریت ستاد کرونا ورود جدی داشته باشند. امروز ستاد کرونا در مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حکم صادر می‌کند و براساس اخباری که به ما رسیده است به نظر کارشناسان حوزه سلامت در این ستاد آن طور که باید و شاید توجه نمی‌شود. این شیوه مدیریت کل کشور را متاثر کرده است و سلامت مردم را به خطر انداخته است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ساختار ستاد کرونا تغییر کرده و سران سه قوه نمایندگان هم وزن در این ستاد داشته باشند. نیروهای نظامی نیز باید در این ستاد کرسی داشته باشند. شاید تا دو یا سه سال آینده کشور درگیر این بیماری باشد باید مجلس به این موضوع ورود کرده و نگرانی مردم را مرتفع کنیم.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر بیان کرد: ماهیت ستاد این است که به نقطه نظرات توجه داشته باشد اگر قرار باشد که به نظر کارشناسان توجه نشود دیگر تشکیل ستاد معنای ندارد. کسی که اجازه سفرهای نوروزی را داد امروز باید پاسخگوی وضعیتی که اکثر شهرها با آن گرفتار شدند باشند. فرمایش شما کامل صحیح است.

خانی: ۷۰ نماینده در صف انتظار دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان هستند

علی اصغر خانی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران گفت: شما چند سال پیش به شاهرود آمدید و املاکی را در اختیار کشاورزان قرار دادید؛ کشاورزان چندین سال است روی این املاک کشت و کار کردند اما وقتی برای مسائل حقوقی به ثبت مراجعه می‌کنند دچار مشکلات جدی هستند؛ چرا که سند مادر زمین‌ها به نام‌شان نیست.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در انتقادی از رئیس بنیاد مستضعفان گفت: وقتی می‌خواهیم حضوراً با شما صحبت کنیم معاون پارلمانی شما می‌فرماید که ۷۰ نماینده در صف دیدن شما هستند این اصلاً هنر نیست؛ بی تدبیری است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر گاه با وزیری کار داریم ظرف دو یا سه روز با او دیدار می‌کنیم چرا ۷۰ نماینده باید منتظر دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان باشند؟ اگر آقای فتاح نمی‌خواهد مشکلات کشاورزان و زمین‌ها را حل کند از مردم عذرخواهی کند و بگوید که نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

خانی در پایان با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزان شاهرود گفت: کشاورزان این منطقه در طول یک سال همه سرمایه خود را خرج کشاورزی خود می‌کنند اما ۴ سال است که با سرمازدگی مواجهه می‌شوند و حتی یک ریال هم دست آنها را نمی‌گیرد؛ چرا وزیر جهاد کشاورزی ستاد بحران تشکیل نمی‌دهد؟

همتی: آیا درآمد مردم به میزان افزایش نرخ ارز بالا رفته است؟

حسن همتی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی یکشنبه مجلس بیان کرد: تورم و فشار اقتصادی از یک سو و شیوع گسترده ویروس کرونا از سوی دیگر زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. بخش اعظمی از مردم درآمدشان روزمره بوده و امروز قادر به تامین معیشت خود و خانواده شان نیستند. نرخ دلار حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته است آیا حقوق کارمندان، کارگران، کشاورزان و اقشار دیگر نیز به این میزان افزایش داشته است؟

وی در ادامه اظهار کرد: امروز متاسفانه هیچ نظارتی بر قیمت اجناس وجود ندارد قیمت یک کالا در یک طرف خیابان یک نرخ بوده و در طرف دیگر نرخی دیگر می‌باشد. دولت بازار را رها کرده و احتکار دلالان مردم را با مشکلات جدی رو به رو کرده است. قیمت گوشت، برنج و روغن سر به فلک کشیده است دلال بازی و واسطه گری پدر مردم را درآورده است.

نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید کننده جنس را با قیمت پایین می‌فروشد و پس از چند دست چرخیدن با نرخی چندبرابر به دست مصرف کننده می‌رسد. این یعنی ظلم. هر بار از مسوولان نیز علت افزایش قیمت را می‌پرسیم آن را حباب اعلام می‌کنند. کاش یکی پیدا شود تا این حباب را یافته و آن را از بین ببرد. دولتمردان اعلام کردند که بعد از عید افزایش قیمت نخواهیم داشت اما بلافاصله بعد از صحبتهای آنها قیمت اقلام افزایش یافته یا سر کوچه مسوولان قیمتها ثابت است یا مسوولان اصلاً به خرید نمی‌روند.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاستهای آبی کشور به ویژه در حوزه شمال غرب غلط است و کشاورزان به شدت با مشکل کم آبی مواجهه بوده و اکنون در حال ترک زمینهای خود هستند.

سه شنبه ۲۴ فرودین

جلسه علنی سه شنبه مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی سوال از وزیر دفاع، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و… در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

مصری: چرا فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح پرداخت نشده است؟

عبدالرضا مصری در جلسه علنی سه شنبه در توضیح سوالش از وزیر دفاع درباره علت عدم اجرای اعمال قانون برنامه ششم توسعه در خصوص پرداخت فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح گفت: جلسه امروز پشتیبانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است. این مرزداران عزیز که در مقابل همه توطئه‌های دشمن از مرزهای آبی، خاکی و دریایی ایستاده و حافظ نظام، امنیت و آسایش مردم بوده اند. تشکر ویژه ای هم از وزیر دفاع بخاطر عملکرد بسیار خوب و تحسین آمیز ایشان داشتم که الگوی تلاش، خدمت و اخلاق هستند و انصافاً بر خود می‌بالیم.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون برنامه سلیقه‌ای اجرا می‌شود، ابراز عقیده کرد: چرا سلیقه مدیران دولت همه بر اساس تبعیض است یا این کار سهوی است یعنی مدیریت بلد نیستند یا اینکه عمدی است. این روند را درباره جامعه کارگری، همسان سازی حقوق و ارز ۴۲۰۰ دیدیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: طبق قانون برنامه باید فوق العاده مناطق جنگی پرداخت می‌شد. بخشنامه از سوی سازمان اداری استخدامی صادر شد. همه دستگاه‌های اجرایی از بالاترین مقام مسئول یعنی استاندار تا پایین‌ترین رده فوق العاده مناطق جنگی دریافت کردند و تنها مشمول نیروهای مسلح نشد. چطور دولت می‌خواهد این تبعیض را پاسخگو باشد. آن هم تنها بخاطر ۱۰۰۰ میلیارد تومان. پاسخ می‌دهند که چنین ردیف بودجه‌ای در وزارت دفاع وجود ندارد. سوال این است که مگر سایر دستگاه‌ها که پرداختی داشتند این ردیف پرداخت فوق العاده مناطق جنگی بوده است؟ اینطور نیست. پس چرا فقط این مواجهه و برخورد با نیروهای مسلح صورت می‌گیرد.

مصری ادامه داد: از سال ۹۸ پیگیر این موضوع هستم. رئیس ستاد نیروهای مسلح دستور مکتوب دادند. ده‌ها جلسه در سازمان برنامه برگزار شد و قول مساعد برای حل آن را دادند. حتی دیشب نیز آقای نوبخت قول دادند که دستور ابلاغ را بدهند که تا الان این اتفاق رخ نداده است. نیروهای مسلح نجیب هستند و اعتراض نمی‌کنند اما به این دلیل نباید فوق العاده آنها را پرداخت نکرد. کارمند فلان اداره فوق العاده مناطق جنگی گرفته اما نیروهای نظامی و انتظامی از این حق محروم هستند. اساس و مبنای تبعیض آزار دهنده است.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه چرا این تبعیض فقط برای نیروهای مسلح است، ابراز عقیده کرد: با این تبعیض‌ها و تصمیمات غلط سرمایه اجتماعی از دست می‌رود.

مصری با تاکید بر اینکه رفع تبعیض را از مجلس پیگیر هستیم، گفت: امیدوارم هر چه زودتر این رفع تبعیض حل شود. درست است که دو سال فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح داده نشده است اما حداقل از اول سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

وی با بیان اینکه صحبت‌های وزیر دفاع را قبول دارد، گفت: از رئیس مجلس درخواست دارم که به کمیسیون برنامه دستور دهد امروز با حضور سازمان برنامه جلسه‌ای برگزار شده و تصمیم گیری شود. نیروهای مسلح نجیبند و حتی یک پیامک به نماینده نمی‌فرستند. نیازی به رای گذاشتن سوال نیست. با همکاری این تبعیض را رفع می‌کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به صحبت‌های مصری گفت که ان شاءالله این موضوع در کمیسیون برنامه پیگیری می‌شود.

وی همچنین به صحبت‌های وزیر دفاع اشاره کرد و گفت: طبق آئین نامه مجلس از وزرا سوال می‌کند. طبق اصل ۱۱۰ نیز موضوع بودجه با ستاد کل نیروهای مسلح است و ما بر همین مبنا عمل می‌کنیم.

مطالبات رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تامین مرغ در ماه رمضان

سید جواد ساداتی نژاد در جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: یکی از ارکان انقلاب اسلامی پیوند ناگستنی بین امام و مردم است که کشتی انقلاب را از همه گردنه‌های سخت عبور داده است. دشمن، با شناسایی این ویژگی برجسته همه تلاش خود را برای تضعیف و گسست این پیوند به کار بسته است. تحریم‌ها و مشکلات معیشتی برای شکستن همین پیوند است. اما تاریخ شهادت می‌دهد که به فرموده امام راحل این مردم از مردمان عصر پیامبر (ص) و حضرت بالاترند چرا که با حفظ این رابطه همه فتنه‌ها را خنثنی کردند و در کنار امام خود ایستادند.

نماینده مردم کاشان در مجلس یازدهم با اشاره به مهم بودن سال ۱۴۰۰ به علت تغییر ریاست قوه مجریه اظهار کرد: اصلی ترین اولویت دولت آینده تمرکز بر مشکلات اقتصادی و اصلاح وضع معیشت مردم است. این کار با یک دولت انقلابی و تفکر جهادی امکان پذیر است. شرایط کشور به تفکر «ما می توانیم» نیاز دارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: به دولتی نیاز داریم که به داخل کشور متکی باشد نه به خارج. دولتی که با لبخند مردم شاد شود نه با لبخند دولتمردان آمریکایی و اروپایی. تجربه دولتهای گذشته به ما آموخته است که اگر مشکلی در کشور وجود دارد به انتخاب‌های ما برمی گردد. وگرنه انقلاب، آرمانهایش و امام‌هایش درست ترین انتخاب‌های این مردم بوده است.

وی همزمان با مذاکرات دولت دوازدهم در وین اظهار کرد: دنباله‌های غرب در داخل کشور نیز به وعده‌های توخالی حکام آمریکایی دلخوش نکنند. ساده انگاری است که عده‌ای به دنبال مذاکره و تاثیر آن بر انتخابات ۱۴۰۰ هستند. خرابکاری دشمن در سایت نطنز و شهادت شهید سلیمانی و فخری زاده اوج کینه آمریکا و اسرائیل با مردم است. اسرائیل بداند که درباره خرابکاری در نطنز ضربه دندانشکنی دریافت خواهد کرد. این کارها تروریستی نیز نمی‌تواند عزم مردم ایران در مسیر اقتدار را سست کند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن دولت دوزادهم به پایان خود خطاب به رئیس جمهور گفت: هر چه تا به امروز بود در حوزه سیاست خارجه، اعتماد به وعده دشمن و عدم استفاده از نظرات کارشناسی گذشت و هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل کرد. توصیه می‌کنم دست کم در ایام پایانی به حرف کارشناسان گوش دهید از مصدایق عدم توجه به نظر کارشناسی جدی نگرفتن سخن کارشناسان بهداشت و درمان است که موجب افزایش بحران کرونا در کشور شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: مصداق دیگری از عدم توجه به نظرات کارشناسی قیمت محصولاتی مثل گندم و سویا است. چرا جنابعالی قیمت تمام شده محصول مثلی گندم و سویا نمی‌پذیرد و به دنبال خرید غیرواقعی و زیر قیمت از کشاورزان است؟ چرا دولت حاضر است گندم و سویا به چند برابر از خارج بخرد اما حاضر به پرداخت قیمت واقعی به کشاورزان داخلی نیست؟ این روزها کشاورزان مزارع گندم را به دامداران اجاره می‌دهند چراکه درآمدی بالاتر از برداشت خرید دولت از آنها دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا در همکاری با اعضای شورای قیمت گذاری قیمت تمام شده گندم را ۵۵۰۰ تا ۵,۸۰۰ تومان اعلام کند؛ چرا که در غیر این صورت کشورمان در سال آینده در تامین گندم به مشکل خواهد خورد و وادار به واردات ۵ میلیون تن گندم خواهد شد.

وی خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان تجربه تلخ نیمه اول سال ۹۹ را تکرار نکنید. عدم مدیریت ارز نهادهای دامی در نیمه اول سال ۹۹ عامل بسیاری از کمبودهای مرغ بود. امنیت غذایی اولویت اول عرضه است و بی توجهی به آن برای کشور خسارت آور است.

ساداتی نژاد در پایان نطق خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر فرمانده قرارگاه ساماندهی مرغ شما هستید. دیگر بهانه‌ای وجود ندارد با توجه به ماه رمضان بودجه ریزی دقیق کنید. حداقل ۱۵۰ میلیون تن در ماه باید جوجه ریزی صورت گیرد. تامین جوجه یکروزه و مرغ منجمد برای ذخایر و مدیریت و کنترل واقعی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.

تذکر حاجی دلیگانی درباره بورس

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی سه شنبه مجلس در تذکری گفت: وظیفه مجلس حل و فصل مشکلات کشور و رفع دغدغه‌های مردم است که بورس یکی از دغدغه‌های مردم است.

وی افزود: مجلس کی می‌خواهد به موضوع بورس ورود داشته باشد؟ باید در این باره تصمیم گیری صورت گیرد. اگر بنا به طرح موضوع در شورای هماهنگی سه قوه است این کار را دنبال کنند و در مجلس هم سوال مربوط به این موضع در دستور کار قرار گیرد. مال مردم در بورس از دست رفته است.

در پاسخ به این تذکر امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس گفت که ظاهراً دولت بنای اصلاح ندارد.

بابایی: دستاورد دیدارهای نخست وزیر کره جنوبی در ایران تشریح شود

علی بابایی کارنامی در اخطاری مستند به اصل ۱۵۲ قانون اساسی گفت: مجلس ناظر بر عملکرد دولت و وزارت خارجه است و با توجه به دیدارهای اخیری که نخست وزیر کره جنوبی با برخی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی کشور داشته صرف نظر از اینکه ما از مذاکره با کشورهای دنیا استقبال می‌کنیم باید دستاوردهای این دیدارها مشخص شود.

وی اضافه کرد: در شرایطی که کشور به استقبال انتخابات ریاست جمهوری می‌رود، سوء استفاده‌های احتمالی خیلی جدی و مهم است. مجلس شورای اسلامی هم به عنوان ناظر باید بر وضع کشور نظارت کند و خصوصاً وزارت خارجه که هفت سال دستاوردش برای کشور مشخص است. ما باید بدانیم وقتی نخست وزیر یک کشور خارجی وارد ایران می‌شود و دیداری با برخی شخصیت‌ها داشته این چه دستاوردی برای ملت ایران داشته است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی همچنین از اظهارات رییس مجلس در دیدار نخست وزیر کره جنوبی نیز قدردانی کرد.

توضیحات زاکانی درخصوص عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس

علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تذکری در جلسه علنی سه شنبه مجلس گفت: آقای مطهری نماینده مردم گرمسار در تاریخ ۲۲ فروردین ماه درباره مرکز پژوهش‌ها نکاتی را بیان کردند که به اختصار مواردی را ذکر می‌کنم و در آینده نزدیک به تدبیر هیات رئیسه مجلس گزارشات مفصل مرکز پژوهش‌ها را تقدیم خواهم کرد.

وی در همین خصوص توضیح داد: قبل از بیان آقای مطهری برخی از جریان‌های سیاسی با اهداف خاص در بیرون نکاتی را بیان کرده بودند که موضوع انتخابات آینده و تضعیف مجلس هدف آنها بود، اما ۳ نکته در اظهارات برادر عزیزم بود که ناظر به دفتر قم، ناظر به ساختار، ناظر به قراردادها و ناظر به افراد به کار گرفته شده در مرکز پژوهش‌ها بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص دفتر قم، این دفتر قانونی است به واسطه اینکه هم در هیات امنا موضوع آن مطرح شد و هم ریاست مجلس آن را افتتاح کرد، آیت‌الله بوشهری در این باره بیان کرده است که یک انقلاب در حوزه دین است، نظر علما کاملاً مثبت است که بزرگترین و موثرترین علما در این مرکز تصدی کار را برعهده دارند، موازی‌کاری با مرکز تحقیقات قم نیست که این تقسیم را ریاست مجلس انجام دادند تا کارهای بنیادی توسط مرکز اسلامی انجام گیرد و تحقیقات کاربردی و لوایح و طرح‌ها در مرکز پژوهش‌ها انجام شود بنابراین بی‌اطلاعی آقای مطهری باعث شد این نکته را بیان کنند که نادرست است، در آن قسمت هم کلاً ۱۱ نفر مستقر هستند اما دریایی از علوم و معارف را به سمت مجلس گشوده شد.

زاکانی ادامه داد: به واسطه تحولاتی که در ۸ ماه اخیر در مرکز صورت گرفت، رویکرد تحولی، نیروی انسانی، برنامه و ساختار، فرآیند و هم تعاملات و سایر موارد دستخوش تغییرات جدی شد که گزارش آن ارائه می‌شود، اما به واسطه چالاکی و تخصصی‌تر شدن و پاسخگو بودن مرکز نسبت به نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس مرکز ۳ سطحی بود، معاونت، دفتر و گروه داشت، با مشورتی که با ریاست مجلس و مشاورین ایشان شد تبدیل به یک مجموعه دو سطحی شد، در اسفندماه نامه آن زده شد و ان‌شاء الله در هیات امنا و در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اجتماعی طرح خواهد شد، پیرامون نکته سوم در زمینه استخدام‌ها و قراردادها باید مطرح کنم که مرکز پژوهش‌ها ۲۵۰ پست رسمی دارد، قبل از بنده ۲۲۳ نفر مشغول بودند و اکنون ۲۲۵ نفر فعالیت می‌کنند و هنوز ۲۵ پست ما خالی است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: نکته دیگر فعالیت‌های بارز مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم است که ۶۷ درصد طرح‌ها و لوایح افزایش یافته است، ۲۴ درصد درخواست نمایندگان افزایش یافته است، بنابراین این نیاز و ضرورت است مرکز پژوهش‌ها فعال‌تر شود، بنابراین دوستان دقت کنند و تحت تاثیر عناصر بیرونی مجلس قرار نگیرند.

کد خبر 487237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.