پیشرفت ۴۰ درصدی تصفیه خانه سپتاژ مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور در مشهد و بهره‌برداری از فاز شیمیایی آن تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین دلایل آلودگی رودخانه تاریخی کشف رود، تخلیه روزانه ۳۰۰ تانکر فاضلاب سپتاژ حاوی بسیاری از میکروب‌ها و فلزات سنگین و خطرناک بود؛ موضوعی که باعث شد زنگ خطر جدی تهدید سلامت مردم مشهد به صدا درآید؛ چرا که در پایین‌دست رودخانه از همین فاضلاب‌های خطرناک، برای کاشت محصولات کشاورزی و خوراکی استفاده می‌شد.

وی افزود: همین موضوع سبب شد تا پس از آغاز ساماندهی رودخانه کشف رود به فرماندهی شهرداری مشهد در آبان ۱۳۹۸، احداث اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد و در همین راستا، پس از مطالعات مختلف، عملیات اجرایی احداث این تصفیه خانه در آبان سال گذشته آغاز شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: این تصفیه خانه در کیلومتر ۷ جاده میامی و در اراضی تصفیه‌خانه اولنگ واقع شده است که پس از بهره‌برداری کامل، توانایی تصفیه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تانکر فاضلاب سپتاژ را داراست که همین موضوع سبب خواهد شد تا معضل تخلیه فاضلاب‌های خطرناک سپتاژ به داخل رودخانه کشف رود برای همیشه برطرف شود.

وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال تاکنون پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی داشته است، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز شیمیایی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور تا پایان خردادماه سال جاری و فاز بیولوژیک آن نیز، در آبان ماه امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 487233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.